המדריך שלך ל-PHAs בטיפוח העור

האם ידעת שלצד BHAs ו-AHAs, יש קבוצה שלישית של חומצות פנים[_0127_5_ שמגיעות לחלק מהספוט? כן, והקבוצה השלישית הזו נקראת PHAS, כלומר חומצות פולי-הידרוקסיות.

יש להם מספיק יתרונות ייחודיים משלהם ומבנים כימיים שונים כדי להצדיק סיווג שונה מאחי חומצת הפנים האחרים שלהם, והם קבוצה של מרכיבים שלא תרצו לפספס!

Dr Irena Eris Cleanology Refreshing Tonerד"ר אירנה אריס קלינולוגיה טונר מרענן | 55 דולר
טונר מנקה ומרענן בעדינות זה מנוסח עם PHA לחות ומרגיע, Gluconolactone. 

מהם PHAs?

הדבר הראשון שמייחד את PHA מבני משפחתם AHA ו-BHA הוא הגודל המולקולרי שלהם. PHAs נפוצים שתמצאו במוצרי טיפוח הם גלוקונולקטון, גלקטוז וחומצה מלטוביונית, אם להזכיר כמה. 

טכנית, הם תת-סוג של AHAs - אבל הם מביאים את היתרונות שלהם לשולחן העבודה. מכל חומצות הפילינג, יש להן את המשקל המולקולרי הגדול ביותר - כלומר, הן לא שוקעות באפידרמיס באותה מהירות. 

אני יודע מה אתה חושב - זה לא דבר רע? האם לא רוצה מרכיבי טיפוח לעור שייספגו במהירות בעור?

טוב, כן ו לא. כשמדובר בחומצות פילינג, גודל המולקולה קשור למידת הגירוי של חומצת פילינג מסוימת זו. חומצה גליקולית היא בעלת המשקל המולקולרי הנמוך ביותר, מה שנותן לה את הפוטנציאל הגבוה ביותר לגירוי. 

PHAs כגון Gluconolactone וחומצה לקטוביונית לא יכולים לחדור לתוך העור כל כך מהר - עם זאת, זה לא הופך אותם לפחות יעילים בפילינג בהשוואה לעמיתיהם AHA! מחקרים מצאו ששגרת טיפוח המבוססת על PHA בהשוואה ל-AHAs הביאה תוצאות דומות בכל הנוגע להפחתת סימני ההזדקנות עם [5_0]27פחות גירוי בעור - עכשיו הייתי קורא לזה מצב של win-win!

זה אומר שאתה לא ממש מפסיד שום יתרונות משמעותיים כשאתה משווה בין השניים - עם זאת, הסיבה שאתה הולך על PHA במקום זאת היא שהם נסבלים טוב יותר על ידי אלה עם עור רגיש שמתגרה בקלות. 

La Prairie White Caviar Eye Extraordinaire Product image on white backgroundLa Prairie White Caviar Eye Extraordinaire | 805 דולר
מותג טיפוח יוקרתי זה משתמש רק במרכיבי טיפוח מוכחים - כולל גלוקונולקטון בקרם עיניים חזק זה. 

מה עושים PHAs?

PHA יש למעשה שורה שלמה של יתרונות אחרים עבור העור שלך מאשר פילינג - אם אתה מסתכל על מוצר טיפוח שאינו טונר פילינג אבל יש בו PHA, סביר להניח שהפורמולה מנצלת ב- לפחות אחד מהיתרונות האלה עבור העור שלך.

יכול למנוע & תיקון נזקי שמש

נזקי שמש, הידוע גם בהזדקנות תמונות, הם הופעה של כל גוון עור לא אחיד ומציק וקמטים לפני שהם אמורים להופיע, כביכול. מחקרים מצאו שגלוקונולקטון יכול להגן על העור מפני חשיפה ל-UV, ולמנוע ביעילות את ההזדקנות המוקדמת של העור המתלווה אליו. 

וזה לא החלק הטוב ביותר - חוקרים מצאו גם ש-PHAs, במיוחד גלוקונולקטון וחומצה לקטוביונית היו יעילים הפחתת המראה של נזקי צילום קיים[_0127_0_1_1][0127_1_2_1][_0127_1_2_1] סוגי עור וגווני עור, מה שהופך אותם לקטגוריית מרכיבים שיש להתחשב איתה!  

עבוד כחומרי לחות על העור

PHA פועלים כחומרי לחות אפילו טובים יותר מ-AHA, ומשפרים באופן ניכר הן את רמת הלחות והן את רמת הלחות של העור. הם גם תומכים במעטפת החומצה , חלק חשוב בעור שלנו שעוזר למנוע אובדן של לחות העור דרכו באוויר המתנדף. מעטפת חומצה בריאה, הידועה גם בשם מחסום לחות, עוזרת להבטיח שהעור שלך פועל בדיוק כפי שהוא צריך, ומבטיחה שהוא חוזר מגורמי לחץ ונזקים חיצוניים. 

Dr Irena Eris Cleanology Bi Phase Makeup Remover product image on white backgroundמסיר איפור דו-שלבי ד"ר אירנה אריס קלינולוגיה | 46 דולר
מסיר איפור עדין זה מסלק ביעילות את כל האיפור, אפילו מהסוג העמיד למים. 

פעלו כנוגדי חמצון

PHAs עשוי להיות הסוג היחיד של חומצה הידרוקסית שיש להם יתרונות נוגדי חמצון היתרונות של נוגדי חמצון לעור - והרי יותר! מולקולות נוגדי חמצון חיוניות לשמירה על עור זוהר ובריא והגנה מפני רדיקלים חופשיים הפוגעים בעור.

רדיקלים חופשיים אלה גורמים ללחץ חמצוני על העור, ומעודדים איבוד קולגן לסימני הזדקנות מוקדמים. על ידי מיגון העור מפני מולקולות אלו שגורמות למתח, העור שלך נשאר זוהר למשך זמן רב יותר!

עזור להפחית אקנה

מחקרים מצאו ש-PHA משלימים מאוד לטיפול ברטינואידים באקנה, במיוחד אקנה למבוגרים. ייתכן שהסיבה לכך היא ש-PHA מגרים פחות מחומצות אחרות לאקנה (אפילו BHAs), ופועלות בסינרגיה עם רטינואידים כדי לשפר את תחלופת תאי העור ומרקם העור לזוהר נטול פריצות.

היתרונות של PHAs תלויים גם בסוג המוצר שבו הם מנוסחים - מוצרי לחות או ניקוי קרמיים עם ריכוזים נמוכים של PHAs הם סימן טוב לכך שהם נוספו בגלל תכונות הלחות ונוגדי החמצון שלהם, ולא פילינג. 

GA-DE Gold Premium Lift Complex Firming Serum product image on white backgroundGA-DE Gold Premium Lift Complex Serum Firming Serum | 187 דולר
רותם את הכוחות האנטי-אייג'ינג ונוגדי החמצון של גלוקונולקטון בסרום חזק זה. 

אז מה השורה התחתונה? PHAs הם מרכיבים רב-תכליתיים - בתור פילינגים, הם נהדרים לכל סוגי העור, אך במיוחד לעור רגיש. יש להם טריקים מרובים בשרוולים, מגבירים את הלחות העור ו-תיקון נזקי שמש על העור.

עכשיו כשאתה יודע את כל היתרונות של PHAs בטיפוח העור, האם תוסיף את מרכיבי הכוכבים האלה לשגרת היופי שלך בקרוב?

אם אתה עדיין מנסה ליצור את שגרת הטיפוח המושלמת, נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום