מהי חומצה גליקולית? כל מה שכדאי לדעת

אתה בטח כבר יודע שחומצה גליקולית היא פילינג כימי - אבל איך אתה יודע אם זה [_1_0] -]2נכון פילינג כימי לסוג העור שלך? זה נכון, סוגי עור שונים יכולים להפיק תועלת מפילינג כימי (או פיזי) שונים. בואו נסתכל מקרוב על חומצה גליקולית כדי לגלות אם היא המתאימה לכם!

 

מהי חומצה גליקולית?

למרות שזהו מרכיב פופולרי לטיפוח העור שמקלף את העור, רוב האנשים לא יודעים הרבה יותר על חומצה גליקולית מעבר לזה - אז הנה עוד קצת סיפור רקע. בדרך כלל נגזרת ממקורות צמחיים (בדרך כלל קנה סוכר), חומצה גליקולית היא חלק ממשפחת חומצות אלפא הידרוקסיות (AHA). 

ישנן שתי קבוצות עיקריות של חומצות פילינג - AHA וחומצה בטא הידרוקסי (BHA). מבחינה טכנית יש גם קבוצה שלישית, הנקראת חומצות פוליהידרוקסיות (PHA). תלוי את מי שואלים, PHAs הם קבוצה בפני עצמה או תת-קבוצה של AHAs - אבל אנחנו לא נלך לשם עכשיו!

הסיבה שאני אומר לך זאת היא כי חומצות מסווגות לקבוצות אלו על סמך השפעותיהן על העור. כל ה-AHAs (כולל חומצה גליקולית) הם פילינגים מסיסים במים, כלומר הם לא ממש חודרים לעור לעומק כמו BHAs - דבר שחשוב כשמדובר בבחירת הפילינג המתאים לסוג העור שלך!

Chemical Exfoliants categories

במשפחת ה-AHA, לחומצה גליקולית יש את המשקל המולקולרי הקטן ביותרהמשקל המולקולרי הקטן ביותר - כלומר, הסוג הטכני של ה-A, כלומר הסוג המולקולרי הקטן ביותר. להיכנס קצת יותר עמוק לתוך העור מאשר AHAs אחרים. שוב, זה משהו שחשוב כשמחליטים אם חומצה גליקולית היא הפילינג המתאים עבורך.

GA-DE Soothing Cleansing Foam product

GA-DE קצף ניקוי מרגיע | $39
קצף הניקוי הזה כולל תערובת של חומצות לקילוף עדין ורענון לעור צלול ורך יותר.

 

מה עושה חומצה גליקולית?

כולנו יודעים שהיתרונות של חומצה גליקולית נובעים בעיקר מניקוי תאי עור מתים - זו הסיבה שהיא מנוסחת בדרך כלל בטונרים פילינגים וב-פילינג כימי[5_7_2][1_01_2].

עם זאת, פילינג מועיל לעור בדרכים רבות יותר מאשר רק להיפטר מתאי עור עודפים. הסיבות שאולי תרצו לאסוף חומצה גליקולית הן עבור:

  • גוון עור ערב
  • הצערת עור עמום 
  • ריכוך קמטים
  • היפרפיגמנטציה מבהירה
  • הפחתת הופעת צלקות

איך חומצה גליקולית מצליחה לעשות את כל זה, אתה תוהה? ובכן, הכל מתחיל בעידוד התחלופה הסלולרית - זה התהליך של נשירה מתמדת של תאי עור ישנים יותר כדי לחשוף את העור החדש שמתחתיו. 

כחלק טבעי מתהליך ההזדקנות, מחזור הסלולר שלנו מאט במוצרים כגון חומצה, למרבה המזל, אנו יכולים להאיץ את זה עם חומצה ו-רטינול

הגדלת התחלופה הסלולרית היא מה שעוזר לעודד את ייצור הקולגן כל כך היתרונות והיתרונות של זה בעור בפילינג כימי ומוצרי פילינג.

יתרון קטן ונחמד נוסף של חומצה גליקולית הוא היכולת שלה לפעול כחומר לחות על העור שלך. זה אומר שהוא יכול לשאוב מים לתוך השכבה הקרנית, להגביר את הלחות העור ולעודד בהירות.[5_0127]

עם זאת, בין כל היתרונות הללו יש רק אזהרה אחת - אתה צוֹרֶך ללבוש קרם הגנה אם משתמשים בחומצה גליקולית. חומצה גליקולית גורמת לעור שלך להיות קצת יותר רגיש לשמש מאשר בדרך כלל. אם קרם הגנה עוד לא היה חלק משגרת היומיום שלך בעבר, זה בהחלט צריך אם תוסיף חומצה גליקולית לשגרת הטיפוח שלך. 

Guerlain Abeille Royal RR Serum packaging
Guerlain משלב חומצה גליקולית עם ג'לי מלכות ודבש בסרום זה כדי להצעיר לחלוטין את העור.

למי כדאי להשתמש בחומצה גליקולית?

בעודו גליקולי עושה יש כמה יתרונות מדהימים למדי, האם כל סוגי העור מרוויחים מזה באותה מידה? האמת היא שישנם מרכיבים אחרים שעשויים להתאים יותר לסוג העור שלך - הצבנו חומצה גליקולית מול כמה חומצות אחרות כדי להראות את ההבדלים ביניהם.

חומצה גליקולית לעומת חומצה סליצילית

זוכר איך אמרנו ש-AHAs (כמו חומצה גליקולית) מסיסים במים? זה אומר שהם לא יהיו יעילים כמו חומצה סליצילית (BHA) בפתיחת סתימות על בסיס סבום בנקבוביות - אז אם יש לך עור נוטה לאקנה, חומצה גליקולית אולי לא מתאימה לך.[_0127_5_8 ]

חומצה גליקולית לעומת חומצה לקטית

עכשיו, שני אלה די דומים מכיוון שהם מגיעים מאותה משפחת חומצות. ההבדל המכריע ביניהם הוא גודל המולקולה - לחומצה גליקולית יש את המשקל המולקולרי הקטן ביותר, כך שהיא יכולה לחדור קצת יותר עמוק לתוך העור. חומצה לקטית לא חודרת כל כך עמוק - זה לא אומר שהיא פחות יעילה. זה רק אומר שזה פחות פוטנציאלי לגירוי, ועדיף לעור רגיש יותר.

אז מה השורה התחתונה? חומצה גליקולית היא הטובה ביותר לסוגי עור מעורבים עד יבשים שרוצים לחדד את מרקם העור שלהם, להפחית את המראה של היפרפיגמנטציה ולרכך את כל הקמטים העדינים שמתחילים להופיע.

זקוק לעזרה בהרכבת שגרת הטיפוח הטובה ביותר לסוג העור שלך? נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz Image

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום