מהם חומרי לחות ולמה הם נמצאים בטיפוח העור שלי?

אם יש לך אי פעם השתמשת בכל סוג של מוצר יופי מעניק לחות, השתמשת בעבר בחומר לחות, למרות שאולי לא הבנת את זה. אולי אתה כבר מעריץ אחד - חומצה היאלורונית.

זה כנראה חומר הלחלוח הידוע ביותר שיש! עם זאת, זה רק אחד בקבוצה של מרכיבי טיפוח מדהימים ש כולם יש יתרונות מדהימים לעור. רק מה האם אלו היתרונות, אתם שואלים? אתה רק צריך להמשיך לקרוא כדי לגלות. 

מהו חומר לחות?

אם אתה חושב, "זה מוזר, מעולם לא שמתי לב ש'חומר לחות' רשום על אף אחד מהמוצרים שלי לפני כן..." זה בגלל שהם לא יופיעו כך. הם סוג מסוים של מרכיב, ואני מתערב שיש לך בהחלט השתמש בהם בעבר בטיפוח העור! 

חומרי לחות ממלאים תפקיד סופר מיוחד בכל הנוגע לעור שלך. המשותף להם (ואיך יודעים אם משהו הוא חומר לחות) הוא היכולת למשוך מים לשכבה העליונה של העור. לשמירה על לחות טובה של שכבה זו (המכונה שכבת הקרנית) יש יתרונות גדולים לשמירה על מראה עור טוב כגון:

  • שמירה על מחסום לחות בריא
  • מרפא תסמינים של עור מיובש
  • מפחית באופן זמני את מראה הקמטים והקמטוטים
  • הענקת זוהר טבעי לעור
  • תומך בתהליכי הריפוי של העור

How Humectants Strengthen Skinלכן חומרי לחות נקראים גם הידרטורים - הם בעצם משקה מים לעור שלך. אני יודע מה אתה חושב - אני שותה הרבה מים, האם זה לא שומר על לחות העור שלי מבפנים?

זה נכון ששתיית מים עוזרת, אבל רק עד לנקודה מסוימת. מים שנמצאים בתוך הגוף שלנו לא יכולים להגיע לשכבות העליונות של העור, שם אנחנו צריכים אותם כדי לתקן דברים כמו עור מתקלף וקהות - לפחות לא בלי קצת עזרה. שם נכנסים חומרי הלחות!

Dr Irena Eris Aquality Serum Bottle

דר. אירנה אריס תרכיז סרום מים אקוויטי | $150
מכיל חומצה פוליגלוטמית פורצת דרך, חומר לחות רב עוצמה שיכול להחזיק פי חמישה יותר לחות בעור מאשר חומצה היאלורונית.

כיצד פועלים חומרי לחות?

המרכיבים המעניקים לחות אולטרה אלה פועלים בכך שהם תופסים מולקולות מים הן מהסביבה החיצונית ו מעומק מתחת לעור מזרם הדם (ראה, אמרתי שהם עזרו לצד שתיית מים)! על ידי הבטחה שלעור שלך יש מקור יציב של לחות, אתה מקבל את כל היתרונות המפורטים לעיל לעור יפה. 

חומרי לחות הם גם מבחינה טכנית חלק מקטגוריית קרמי הלחות - כן, הם עוזרים לעור שלך להיראות מדהים, אבל זה לא בלי העזרה של שני סוגי קרמי הלחות האחרים. 

Moisturiser Categories (Humectant, emollient, occlusive)

כשאני אומר קרם לחות בהקשר הזה, אני לא מדבר על מוצר טיפוח ספציפי - אני מדבר על קטגוריות של מרכיבים. שני הסוגים האחרים של קרמי הלחות הם חומרי לחות חוסמים ומרככים, שעוזרים לנעול את כל הלחות שחומרי הלחות מביאים לעור שלך. ביחד, כולם עובדים יחד כדי לעזור לך לקבל עור מדהים.

 Guerlain Abeille Royal Night Cream jar packagingקרם לילה רויאל של גרלן אביי | $255
גרלן משלב דבש עם תמצית סקוואלן ותמצית centella asiatica לקבלת נוסחת קרם לילה לחות ומרגיעה בעוצמה.

אילו מרכיבים הם חומרי לחות?

כבר דיברנו על חומצה היאלורונית כמרכיב מלחלח פופולרי, אבל יש עוד כל כך הרבה בחוץ. מלבד חומצה היאלורונית, חלק מחומרי הלחות הנפוצים בשימוש בטיפוח העור הם:

למרכיבים מסוימים יכולים להיות גם מאפיינים מלחחים בנוסף להשפעתם העיקרית על העור. לדוגמה, בעוד שהמטרה העיקרית של חומצה גליקולית היא פילינג, יש לה גם יתרונות לחות - מה שהופך את החומצה הגליקולית לא מתייבשת באותה מידה בהשוואה לחומצה סליצילית. אתה לא אוהב את זה כשטיפוח העור באמת עושה יותר מדבר אחד?!

כשזה מגיע לחומרי לחות, הם מתאימים ל כולם סוגי עור. אמנם זה נכון שיתרונות הלחות האולטרה שלהם מוערכים יותר על ידי עור יבש ומיובש, אבל כל סוגי העור נהנים מהיכולת שלהם לשאוב מים לשכבת הקרנית לעור בריא ולחות. אז, האם כבר סידרת את ענייני היופי שלך והוספת חומרי לחות לשגרת הטיפוח של שעה? 

זקוק לעזרה בהרכבת שגרת הטיפוח הטובה ביותר לסוג העור שלך? נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz Image

מוצרים שהוזכרו בפוסט:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום