מה הם סרמידים ולמה אתה צריך אותם

פרט לעקביות, חלק עיקרי משגרת טיפוח טובה הוא לכלול את המרכיבים הטובים ביותר לעור שלך. לצד ויטמין C ו- ו-[5_01_5_7_5][3_5_5_5_2_5_5_5_5_5_2_5_5_5_2_5_5_5_2_5_5_2 לגמרי לחשוב על. אבל רגע - מה זה בכלל סרמידים?

אני יודע מה אתה חושב - קדימה, אחר מרכיב מטורף לטיפוח העור שכדאי לקרוא עליו? הנה העניין - סרמידים הם לא כל כך מטורפים. כבר יש לך אותם בעור שלך! זה נכון - סרמידים למעשה מתרחשים באופן טבעי בעור ויש להם תפקיד מכריע בשכבת הקרנית, הלא היא השכבה החיצונית ביותר של העור שלנו. 

אז מה הם סרמידים?

Ceramides in Skin Structure

סרמידים הם "ליפידים אפידרמיס שחשובים לתפקוד מחסום העור." במילים פשוטות, הן מולקולות על בסיס שומן בעור שלנו שעוזרות לשמור על בריאות העור. הם נשמעים די שימושיים, נכון? עד 50% מהעור שלנו[_0127_5_5_6] [5_012] [5_012] [2_012] הם בעלי תפקיד קריטי של 1. זה נוגע לאופן שבו העור שלנו נראה ומרגיש. 

איך?

אם אתה חושב על העור כעל קיר לבנים, כאשר תאי העור הם לבנים, הסרמידים הם כמו המלט שמחזיק את כל הדבר יחד. הם מבטיחים שתאי העור יוצרים שכבה אחידה כדי לשמור על הלחות פנימה ולהרחיק מולקולות מזיקות לעור - אלה כוללים חומרים מגרים חיצוניים לעור וחיידקים הגורמים להתפרצות, אם להזכיר כמה. 

עם זאת, ככל שאנו מתבגרים, הגנת הסרמיד שלנו נחלשת - מה שמותיר את העור שלנו פגיע יותר ממה שהוא בדרך כלל. לכן זה עדיין משתלם להשתמש במוצרים עשירים בסרמיד בשגרת הטיפוח שלך - הם עדיין יכולים לחזק את העור מבחוץ. תראה סרמידים מופיעים ברשימות הרכיבים כ: 

  • Ceramide AP
  • Ceramide EOP/Ceramide 1
  • סרמיד NG
  • סרמיד NP
  • סרמיד N

אז אם אתה רואה את אלה צצים ברשימת מרכיבים כלשהי, אז אתה יודע שיש לך את החומר הנכון. ישנם גם מרכיבים שפועלים בתור סמנים מקדימים של ceramide. בעיקרון, מה שהם עושים זה לעודד את העור להמשיך בייצור סרמיד, כך שהעור שלך יכול להמשיך לייצר מספיק לבד. ייתכן שתראה את אלה קופצים בתור ספינגוזין ופיטוספינגוזין ברשימות המרכיבים![_0127_5

Luxury skincare ceramide products

מה עושים סרמידים?

מכיוון שסרמידים כל כך טובים בשמירה על לחות ב, האם אתה חושב שהן הכי טובות לעור, 1_0, אתה חושב שהן הכי טובות לעור, 1, 2 ]

בכלל לא - אולי הדבר הטוב ביותר, אם לא אחד הדברים הטובים ביותר בסרמידים, הוא שהם מעולים לכל סוג עור ולכל עניין עור. זוכרים איך הם כבר חלק טבעי ממבנה העור שלנו? 

זה אומר שסרמידים מתקבלים בברכה לעור בזרועות פתוחות - אין תקופת הסתגלות או פוטנציאל להתפרצויות וגירוי, ואני חושב שזה די מדהים. גם לזה יש שם טכני - 'מרכיבים זהים לעור'. עוד מרכיב מפורסם זהה לעור שאולי שמעתם עליו הוא סקוואלן - אבל עוד על זה בפעם אחרת. 

האמת היא ששמירה על לחות בעור אינה בעיה בלעדית לעור יבש. יש מבנה חשוב של העור שנקרא מעטפת החומצה או מחסום העור. ניתן לייחס כמעט כל בעיה בעור לבעיות במחסום העור - עור מגורה? מחסום נחלש. התייבשות? מחסום נחלש. עור פגיע, בוגר? מחסום נחלש. 

על ידי חיזוק מחסום העור, כמעט כל היבט אחר של העור משתפר - כך חשוב מחסום עור בריא[_0127_0_1_3][_0127_0_1_7. בסופו של יום, זה מה שהופך את הסרמידים למשהו שיכול להשתלב בשגרת הטיפוח של כולם - הם מרכיב שעובד עבור כולם ומועיל לכל סוגי העור.

עם זאת, ניתן לשלב אותם גם עם מרכיבים אחרים כדי ליצור טיפוח עור בעל עוצמה. סרמידים מקבלים את הסיכוי הטוב ביותר שלהם להבריק לעור כאשר הם כלולים בסרום ובקרמי לחות.

מוצרי הסרמיד האהובים עלינו

למרות שזה נשמע כמו רעיון טוב להוסיף אותם לחומרי ניקוי, היתרונות שלהם בדרך כלל נשטפים מהר יותר ממה שהעור יכול לעשות בהם שימוש. הנה כמה מהמוצרים האהובים העשירים בסרמיד שנועדו לעזור לך להפיק את המרב מהמרכיב מזין העור הזה.

 

Dr Irena Eris Neometric Day Cream
קרם יום מרענן וממצק המכיל Ceramides 3, 6 ו-1.
Declare Nutrilipid Extra Rich Repair Cream
קרם לתיקון עשיר במיוחד של Declaré Nutrilipid | $50
קרם מגן עשיר זה מזין עור יבש ורגיש עם שילוב של חמאות צמחיות וסרמידים.
Elizabeth Arden Retinol Ceramide Capsules
לא יכולנו להשאיר את קלאסיקת הקאלט הזו מהרשימה שלנו! קפסולות בודדות מבטיחות שהפורמולה תישאר רעננה וחזקה - על אחת כמה וכמה טוב יותר לעור שלך.

זקוק לעזרה בהרכבת שגרת הטיפוח הטובה ביותר לסוג העור שלך? נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz Image

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום