3 דרכים שבהן ויטמין C מועיל לעור

כולנו יודעים שויטמין C הוא אחד מהוויטמינים הנשענים ביותר על ויטמינים, אי פעם, בהיסטוריה של כל הויטמינים בעולם. אוקיי, אולי הגזמה קלה - אבל האם אתה יכול לחשוב על ויטמין שקשור יותר לשמירה על בריאות טובה? 

לא חשבתי כך.  

אבל הנה העניין - ויטמין C מועיל יותר מסתם מערכת החיסון שלנו. זהו מרכיב טיפוח מדהים שאסור לך לפספס אם אתה רוצה עור ללא רבב. סקרנים עדיין? 

מלבד כל היתרונות המדהימים של ויטמין C לעור (אני עומד לעבור אותם), יש עוד דבר אחד שלדעתי הופך אותו לתוספת מדהימה לשגרת הטיפוח שלך: זה אחד מהמרכיבים האלה שעובדים עבור כל סוג עור! ולמרות שזהו מרכיב אנטי אייג'ינג מדהים, ויטמין C מועיל לעור גם בכל כך הרבה דרכים אחרות.

מהו ויטמין C?

בואו נחזור ליסודות - מהו ויטמין C מלכתחילה? בטבע, הוא מתרחש בצורה מסיסת במים הנקראת חומצה אסקורבית, נוגד חמצון סופר חזק באופן טבעי. כל גרסה בודדת של ויטמין C שתראה ברשימת המרכיבים היא בעצם וריאציה עדינה של צורה זו. 

הסיבה שיש צורות או סוגים שונים של ויטמין C היא בעיקר למען יציבות ועוצמה. העניין עם ויטמין C רגיל (שאותו תראו בתור L-Ascorbic Acid בטיפוח העור) הוא שכן, זה החזק והעוצמתי ביותר, אבל הוא גם פוטנציאלי הכי מעצבן, והכי פחות יציב בשימוש בטיפוח העור. 


דר. אירנה אריס ויטה קרם קרם | 89 דולר
החיות עור עמום ועייף בן לילה עם הקרם העשיר הזה בנוגדי חמצון.

 

מהן היתרונות של ויטמין C לעור?

בוא נוציא דבר אחד מהדרך, ראשית - ויטמין C הוא מרכיב טיפוח עור תכליתי להפליא. זה לא מרכיב שמיועד רק לסוג עור אחד או לדאגה אחת - היתרונות של ויטמין C אינם מבדילים! 

ויטמין C מועיל לעור בשלוש דרכים מרכזיות: 

יתרון 1: ויטמין C מספק הגנה נוגדת חמצון

מקור: Chermiti Mohamed, Unsplash

כנוגד חמצון, לויטמין C יש תפקיד מכריע בהגנה על העור מפני רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים הם מולקולות מזיקות לעור שחסר להם אלקטרון - הם גורמים למה שנקרא מתח חמצוני על ידי ניסיון לגנוב אלקטרונים ממולקולות בריאות בעור שלנו. נוגדי חמצון - כמו ויטמין C - מנטרלים את הרדיקלים החופשיים הללו, ומגנים על העור מכל נזק.

ויטמין C מועיל לעור על ידי השאלת כמה יתרונות קלים להגנה מפני אור. כלומר, ויטמין C בפני עצמו מספק כמות קטנה של הגנה מפני השמש - אבל זה לא אומר שאתה צריך לדלג על מקדם ההגנה היומי שלך!

 

יתרון 2: ויטמין C מעודד ייצור קולגן

מקור: Angelica Echeverry, Unsplash

אין להתעלם מהעובדה וויטמין C מועיל לעור על ידי שיפור סינתזת הקולגן - וזה גם לא רק משהו לעור מבוגר יותר! ויטמין C יכול לדרבן את ייצור הקולגן בעור בכמה דרכים שונות - אחת מהן היא גירוי של פיברובלסטים

פיברובלסטים הם תאים בעור שמייצרים קולגן, ולכן על ידי גירוים העור מקבל דחיפה של קולגן. חיזוק זה של קולגן אומר שהעור מוצק יותר, הופעת הקמטים והקמטוטים מופחתים (ומתעכבים מלכתחילה מלכתחילה)!

 

יתרון 3: ויטמין C מבהיר גוון עור לא אחיד

מקור: פלר קאן, Unsplash

אחד היתרונות החשובים האחרים של ויטמין C לעור הוא השחרת גוון העור. צבע העור עלול להיות לא אחיד ממספר סיבות: נזקי שמש, הריון ואקנה. גוון עור לא אחיד מהריון ונזקי שמש מתבטא בדרך כלל ככתמים של עור כהה יותר; גוון עור לא אחיד כתוצאה מאקנה מופיע בדרך כלל ככתמים כהים שנותרו מהמקום שבו היו הפצעונים. 

אזורי העור הכהים האלה יכולים להתבהר על ידי ויטמין C לגוון המקורי שלהם - הסיבה לכך היא שוויטמין C הוא מעכב מלנין.[_0127_0][7_0][7_0] המלנין הוא המולקולה בעור האחראית לצבע העור - ולפעמים, העור לא מסתדר לגמרי ומייצר אותו יתר על המידה בגלל דלקת, גירוי והורמונים. על ידי הפחתת ייצור יתר של מלנין, ויטמין C עוזר ליישר סימנים כהים ולהחזיר את הבהירות הטבעית של העור.

Dr Irena Eris L-Ascorbic Power treatment ד"ר אירנה אריס טיפול כוח L-Ascorbic | $251
להאיר ולעדן את העור בעזרת טיפול אינטנסיבי זה של ויטמין C.

ויטמין C הוא תוספת נהדרת לשגרת הטיפוח של כולם - זהו מרכיב מניעתי ומתקן שעובד עבור כל סוגי העור, גווני העור וכמעט כל בעיות העור. 

✓ אנטי אייג'ינג?

✓ עור לאחר אקנה?

✓ עור זוהר?

אל תשכח לבדוק את ויטמין C שלנו, שנאספו בקפידה, בקרמי הידיים והסרום [5_1] רק עבורך!

עדיין מחפשת את שגרת הטיפוח המושלמת שלך? נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Australia Skin Quiz Image

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום