6 מרכיבים לטיפוח העור שדוהים כתמים כהים - מהיר!

אם אי פעם היו לך כתמים כהים מעצבנים שהסתובבו אחרי התפרצות, אז אתה כבר מכיר את PIH, הלא הוא היפרפיגמנטציה פוסט-דלקתית. אבל מה הוא זה, בדיוק?

מהי היפרפיגמנטציה?

PIH מתייחס לכתמים כהים יותר בעור המופיעים לאחר שהיה סוג כלשהו של דלקת וטראומה קלה לעור. הנה העניין - זה נשמע די דרמטי, אבל זה מתאר בצורה מושלמת מה פצעונים עושים לעור. הם מודלקים וגורמים לאזור קטן במיוחד של "טראומה" לעור. 

סוג זה של היפרפיגמנטציה אינו בלעדי גם להופעה לאחר אקנה. בטח שמתם לב לכתמים כהים שנמשכים לאחר עקיצות חרקים או שערות חודרניות נרפאו מזמן - והנה איך להתמודד עם כתמי ההיפרפיגמנטציה המציקים האלה.  

איך נוצרת היפרפיגמנטציה?

Illustration of melanin and melanocytes affect on skin

הנה העניין - הכתמים האלה מופיעים כתוצאה מעבודת היד של העור שלנו. זה נכון! כחלק מתהליך הריפוי לאחר אקנה, העור משחרר מלנוציטים כך שהעור הנרפא מכיל בתוכו את הפיגמנט שלך (ובאופן אידיאלי יתאים לשאר עור).

מלנוציטים הם התאים האחראים ליצירת המלנין - הפיגמנטים הטבעיים שנותנים צבע לעור, שיער ועיניים שלנו. העניין הוא שהיפרפיגמנטציה היא הנוכחות של יותר מדי מלנוציטים, יוצרים נקודה כהה יותר משאר העור שלך. 

ויש עוד דבר אחד - הסבירות שזה יקרה יכולה להיות תלויה בגוון העור שלך. אם אתה בהיר ונשרף בקלות, סביר להניח שכל הכתמים הכהים שתקבלו יהיו בהירים יותר וייעלמו מהר יותר.

אם יש לך גוון עור שזוף או בעל גוון עמוק יותר, הכתמים המציקים האלה יכולים להסתובב במשך חודשים! הם מקבלים גוון חום עמוק או אפילו סגול, במיוחד במקרה של אקנה ציסטית עמוקה יותר.

אבל יש חדשות טובות. ניתן להעלים את הכתמים הקטנים והעקשניים האלה עם טיפוח העור הנכון! הנה המדריך שלנו למרכיבים ומוצרי טיפוח העור הטובים ביותר לגירוש PIH, אחת ולתמיד. 

מרכיבי עור שדוהים כתמים כהים

קרם הגנה

אם ביקשת ממני לבחור אחדפריט מחוץ לרשימה הזו, זה יצטרך להיות קרם הגנה - ברצינות! לעתים קרובות מזלזלים בזה, אבל בהחלט מכריע. שמירה על חשיפה לשמש מחוץ ל-PIH, במיוחד כתמים טריים, מונעת ממנו להחשיך מלכתחילה.

אם אתה משתמש במשהו כדי להבהיר PIH, ובכל זאת תמשיך לחשוף אותם לאור UV מחשיך העור, הם יישארו בסביבה למה שמרגיש כמו לנצח. עם זאת, אם אתה יכול כראוי להגן על העור שלך מפני השמש בתוספת השתמש באחד או יותר מהמרכיבים המדהימים האחרים שדוהים פיגמנטים, הם ייעלמו תוך זמן קצר. אני יודע על איזו אפשרות אני מעדיף ללכת!

La Mer The Reparative Skin Tint product image on white background
La Mer The Reparative Skin Tint | $179
נוסחת איפור וטיפוח שניים-באחד זו מגינה על העור מפני השמש, תוך הוספת מגע בריא של צבע וכיסוי.

ניאצינמיד

מרכיב טיפוח העור של כוכב-על זה טוב כמעט לכל דבר - שמירה על מחסום לחות בריא, ויסות ייצור החלב וריכוך קמטים, רק כדי להזכיר כמה. אבל זה לא כל מה שניאצינמיד יכול לעשות! 

מרכיב זה לטיפוח העור הוא פנומנלי גם כשמדובר בהבהרת היפרפיגמנטציה. מחקר יפני מצא שניאצינאמיד יכול לעשות הבדל בהבהרת כתמים כהים תוך ארבעה שבועות! אחד הדברים הטובים ביותר בניאצינאמיד הוא שהוא נהדר עבור כל סוגי העור - אפילו רגיש. לכן, אם ייתכן שהעור שלך לא יוכל לסבול רטינול או פילינג תכופים, זו אפשרות מצוינת עבורך. 

La Prairie Platinum Rare Cellular Life Lotion product image on white background

La Prairie Platinum Rare Cellular Life Lotion | 980 דולר
התמצית הזו מ-La Prairie רותמת את כוחו של ניאצינמיד לצד קומפלקס הסלולר הפטנטי של La Prairie.

ג'ינסנג

האם יש משהו שהבוטני הזה לא יכול לעשות? לצד ניאצינמיד, ג'ינסנג עדין להפליא (עם זאת סופר יעיל) בכתמים כהים דהויים שנותרו על ידי אקנה. זה עובד על ידי עיכוב סינתזת מלנין, ומונע מהסימנים להיות כהים מלכתחילה ו דוהה אותם בו-זמנית. 

אם העור שלך נשען על הצד הרגיש, ג'ינסנג הוא גם אופציה מצוינת הודות ליכולתו לדהות בעדינות אך ביעילות להפליא היפרפיגמנטציה. 

La Prairie White Caviar illuminating Serum product image on white background

סרום מאיר קוויאר לבן La Prairie | 805 דולר
חוקרי La Prairie יצרו תרכובת פטנט הכוללת תמצית ג'ינסנג לחיזוק העור ולדהיית כתמים כהים.

רטינול

כאשר מדובר בדעיכה יעילה של כתמים כהים, רטינול הוא אחד המרכיבים הטובים ביותר שאתה יכול להשיג. זה תקן הזהב! נגזרת ויטמין A זו מעודדת תחלופה תאית בתוך השכבה הקרנית - מכהה כל כתמים כהים זו עם ההשפעה הנוספת של חידוש העור. 

Elizabeth Arden Retinol Ceramides Capules product image on white background

אליזבת ארדן קפסולות רטינול סרמיד | 190 דולר
השתמש בכוח המשולב של רטינול וסרמיד כדי לדעוך היפרפיגמנטציה ולהצעיר את העור.

ויטמין C

ויטמין C הוא עוד מרכיב סופר-כוכב לטיפוח העור, ויש לכך סיבה טובה. ויטמין C פועל בתור מעכב מלנין פנטסטי - כלומר, הוא יכול להשפיע ישירות על כל עודף מלנין בעור. ספציפית, העודף שמופיע בתור PIH! להוספת ויטמין C לשגרת הטיפוח שלך יש יתרון נוסף בכך שהוא נותן לעור שלך זוהר רציני. 

Dior Prestige Le Nectar Serum product image on white background

סרום Dior Prestige Le Nectar | 520 דולר
נוסחה עשירה בנוגדי חמצון מבית דיור מסייעת להבהרת עור עמום ולדהיית כתמים כהים.

פילינג כימי

בכל הנוגע להבהרת סימנים כהים, פילינג כימי (הידוע גם בשם חומצות פנים הם אפשרות מצוינת להגיע אליהם. הם מעודדים את העור לחדש את עצמו, ובסופו של דבר דוהים כל סימנים כהים לאורך זמן. פילינג כימי עדין ללא מרשם יעשה דרך ארוכה לקראת דהיית PIH - במיוחד אם הוא מכיל שילוב של AHAs ו-BHAs[_12]7.

SK-II Facial treatment clear lotion product image on white background

תחליב נקי לטיפול פנים SK-II | 121 דולר
תמצית פילינג זו מבית SK-II משתמשת בכוח של פיטרה ובתערובת של פילינג כימי כדי ליישר את גוון העור.

עכשיו אתה מכיר את כל המועדפים שלנו להעלמת הכתמים הכהים והמציקים האלה. אם אתה עדיין מנסה להבין את שגרת הטיפוח המושלמת שלך, בדוק את חידון טיפוח העור שלנו!

Beauty Affairs Skincare Quiz Call To Action Image

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום