עור ושינה: כל מה שאתה צריך לדעת

כולנו יודעים שמנוחת לילה טובה עוזרת רבות למראה העור מדהים. ברצינות - תחשוב על איך העור שלך נראה לאחר מנוחת לילה טובה בהשוואה לשינה גרועה. זה הבדל עצום, נכון? במקרים מסוימים, זה כמעט כאילו הזדקנת בן לילה - וזה די קרוב לאמת. 

איך?

כדי להבין בדיוק מדוע העור שלנו הוא אחד הדברים הראשונים שסובלים משינה לקויה, עלינו להסתכל על ההשפעות של חוסר שינה על העור ומה העור עושה בן לילה!

בעיות בטיפוח העור הקשורות לחוסר שינה

Negative effect of dryness on skin illustration

רוב האנשים מזלזלים בהשפעות שיש למחסור בשינה על העור, אבל אם אתה לא ישן כמו שצריך וחלק מאלה נשמעים גם מוכר, כנראה שזה רעיון טוב להסתכל היטב על הרגלי השינה שלך!

כהה ונפוח מתחת לעיניים

זהו הראשון שרוב האנשים חושבים עליו - כי זה בהחלט אחד הראשונים שמופיעים. יש למעשה שתי סיבות לכך שחוסר שינה גורם לעיני פנדה. ללא מנוחה, אזור מתחת לעיניים אינו מזרים דם כמו שצריך. זה גורם להצטברות של נוזלים (הגורמים לנפיחות) ודם, מה שגורם לצלליות הכהות מתחת לעיניים שלך. 

Foreo Iris Eye massager petal pink product image on white background

Foreo Iris לעיסוי עיניים | $179
בינתיים, מכשיר לעיסוי עיניים כזה יכול לעזור להרגיע שקיות עיניים נפוחות.

יבש & עור מיובש

נגענו בחשיבות של מחסום הלחות הטבעי של העור, וזה בהחלט משהו שלא נשאר בלתי מושפע ממחזורי שינה. 

הבעיה עם חוסר מנוחה היא שזה קשור לתפקוד לקוי של מחסום הלחות, מה שגורם אפילו לעוד אובדן מים מהרגיל לפי ד"ר דברה ג'לימן, עוזר פרופסור לרפואה במאונט_2 לרפואה בבית הספר לרפואה מאונט_2 ב-Icahn_1.

Declare Probiotic Skin Solution serum image on white background

תרכיז פרוביוטי מיצוק נגד קמטים של Declaré | $159
פרוביוטיקה של העור לא רק טובה לאנטי-אייג'ינג - היא עוזרת לחזק את מחסום הלחות שלך לעור שמנמן ומלא לחות יותר.

עוד פריצות

מחסום לחות מוחלש לא רק הופך את העור ליובש יותר - הוא גם מותיר אותו פגיע להתפרצויות. נחלש מחוסר שינה, מעטפת החומצה שלך לא מסוגלת להגן על עצמה גם מפני גורמים מגרים חיצוניים הגורמים לאקנה, מה שמוביל להתפרצויות נוספות. חוסר שינה עלול גם להגביר קורטיזול, הלא הוא הורמון הלחץ - גורם נוסף הקשור לחוסר שינה להתפרצויות. 

Foreo Espada Petal Pink product image on white background

חרב פוראו | $199
כלי פצעונים זה משתמש בכוחו של טיפול באור כחול כדי להרוג חיידקים הגורמים לאקנה.

נראה מבוגר ממה שאתה באמת

כולנו יודעים שמראה נח היטב אומר בדרך כלל שאתה נראה בהיר וער יותר - אבל אל תזלזל במידת ההשפעה של זה על המראה של זקן (או צעיר). האפקט כאן הוא שני באחד.

ראשית, עור מיובש נוטה להיראות מעט יותר מקומט כי יש בו פחות מים כדי למלא אותו (זו הסיבה שטיפוח העור המעניק לחות גורם לעור להיראות צעיר יותר!). שנית, מחסור בשינה גורם ללחץ על כל הגוף שלך. הימנעות מלחץ חיונית כדי להבטיח שלא תיראה מבוגר ממה שאתה בכמה שנים - מחקרים מצאו שיש קשר בין מתח כרוני והזדקנות העור[_0127_1_7][_5_4][_5 .

Lancome Genifique 100ml product image on white background

Lancôme Advanced Génifique תרכיז | $305
סרום מרוכז עוצמתי שעוזר להפחית את סימני ההזדקנות - גם בזמן השינה.

אלה קורים רק על ידי כך שלא נותנים לעור שלך מספיק זמן להתחדש בן לילה. עם זאת, מלבד השינה של 8 שעות של שנת היופי שלך, אתה יכול לנצל את הקצב הטבעי הצירקדי של העור שלך. ראשית, בוא נסתכל על מה העור שלך עושה בזמן שאתה מקבל קצת עין.

מה העור שלך עושה בן לילה

האם ידעת שעור באמת יכול להתנהג אחרת בלילה בהשוואה ליום? בדיוק כמו שאר גופינו, העור שלנו מסתמך על שילוב של רמזים סביבתיים ורמזים פנימיים כדי לדעת מה לעשות. 

העור הופך לחדיר יותר

משמעות הדבר היא שהמים (ומרכיבי טיפוח העור) יכולים לעבור דרך השכבות העליונות של העור בקלות רבה יותר מאשר בשעות היום. זוהי חרב פיפיות - זה אומר שמים יכולים לברוח מהעור בקלות רבה יותר (בתהליך שנקרא איבוד מים טרנס-אפידרמי). 

עם זאת, מחקרים מצאו שזה אומר שמרכיבי טיפוח העור נספגים בעור בקלות רבה יותר ו מסוגלים להועיל לעור מהר יותר בשימוש בלילה בהשוואה לשעות היום - אז חשבו על איזה מטיפולי העור שלכם אתם רוצים לתת עדיפות!

Elizabeth Arden Retinol Ceramide Capsules 90 pieces product image on white background

אליזבת ארדן קו מחיקת קפסולות רטינול סרמיד | 190 דולר
שימוש בסרום רטינול בן לילה יכול להפוך אותו ליעיל עוד יותר במסע שלך לעור בעל מראה צעיר יותר.

שיא תהליכי תיקון העור

בדיוק כמו שהגוף שלך נח ומתקן את עצמו בזמן שאתה ישן, כך גם העור. למעשה, תהליכי התיקון של העור שלך מגיעים לנקודה הגבוהה ביותר שלהם בן לילה - בזמן שאתה ישן, העור שלך עובד קשה כדי לתקן נזקים מהיום, בין אם זה מחשיפה ל-UV או אפילו תיקון פצעים קלים בצורה של פריצות ופצעונים. אם לא ישנים מספיק, לעור אין הזדמנות לתקן את עצמו - אז זה חיוני שתקבל קצת מנוחה ביופי.

Declare Probiotic skin solution product image on white background

Declaré Probiotic Multi Regeneration Cream | $149
קרם הלחות הזה שואב את כוחות ההתחדשות של העור עם פרוביוטיקה לעור בריא וחסר גיל.

זרימת הדם מוגברת

מחקרים מצאו גם שזרימת הדם לעור גדלה בלילה בהשוואה לשעות היום, מה שמגביר את תהליכי תיקון העור. הבטחה שלעור שלך יש אספקה מתמדת של דם בריא ומחומצן, מונעת מכל דם או נוזלים להתקבץ וליצור שקיקי עיניים נפוחים ועיגולים שחורים. 

sisley supremya yeux eye cream product image on white background

Sisley Supremÿa Eyes | 365 דולר
קרם עיניים אנטי-אייג'ינג עילאי זה מגביר את זרימת הדם - למקרה שאתה עדיין צריך עוד קצת עזרה בהפחתת שקיות עיניים!

ייצור הסבום יורד

בהתאם לסוג העור שלך, זה יכול להיות יתרון או מינוס - אבל זו סיבה טובה לכך שקרמי לילה נוטים להיות כל כך הרבה יותר עשירים וכבדים יותר מעמיתיהם בשעות היום. הם צריכים למנוע כל איבוד מים בן לילה, בנוסף לפצות על אובדן ייצור החלב כדי שלא תתעורר עם עור יבש ומתקלף. 

Declare 5 secrets night cream product image on white background

קרם לילה Declaré Stress Balance 5 Secrets | $149
השלם כל לחות שאבדה במשך הלילה עם הקרם המאוזן והמזין הזה.

עכשיו כשאתה יודע איך שינה גרועה משפיעה על העור שלך (ואיך שינה טובה מועילה לו) אנחנו בטוחים שתקבלי מנוחת לילה מלאה! כדי להבין את שגרת טיפוח העור הטובה ביותר עבור סוג העור שלך, עיין בחידון העור שלנו.

Beauty Affairs Skincare Quiz Call To Action Image

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום