פנטנול בטיפוח העור: מדריך

לצד מרכיבי לחות ולחות אחרים שאנחנו כבר אוהבים כמו ceramides[5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1][5_0_1] חומצה _0127_5_3] הוא רק עוד אחד מדהים מרכיב לטיפוח העור - פנטנול. Panthenol הוא מרכיב שנמצא בשימוש במוצרי עור ושיער כבר זמן רב - ומסיבה טובה! הנה כל מה שאתה צריך לדעת על מרכיב זה לטיפוח העור. 

SK-II RNA Power Radical New Age Cream

SK-II R.N.A. Power Radical New Age Cream | 240 דולר
קרם הלחות הזה משלב את היתרונות של פנטנול עם ניאצינמיד ופיטרה כדי להזין את העור שלך.

מהו Panthenol?

ייתכן שאתה כבר מכיר את פנטנול תחת שם אחר - ויטמין B5. כן, זה חלק ממשפחת ויטמין B, הכוללת ויטמינים אחרים לחיזוק היופי כמו ביוטין, ניאצינמיד וחומצה פולית. לפעמים זה נקרא גם 'חומצה פנטותנית', במיוחד בצורת תוסף. 

כאשר מדובר על פנטנול בטיפוח העור, פנטנול למעשה פועל על העור בכמה דרכים חיוניות שונות. ראשית, הוא פועל כחומר לחות על העור. זה אומר שהוא מושך אליו מים, מגביר את הלחות הכללית, משפר את תפקוד מחסומי העור ומצמצם באופן זמני קווים עדינים.  חלק מהמרכיבים הם חומרי לחות טובים יותר מאחרים, אבל כך או כך, זה עדיין יתרון מכריע של פנטנול.

הדרך השנייה שפנתנול מועיל לעור היא בכך שהוא פועל כחומר מרכך - וזה מה שגורם לו לבלוט על פני מרכיבים שיכולים רק פועלים כחומרי לחות על העור, כגון חומצה היאלורונית ו-[5_0127][0_1_2][1_1_2][1_1_2][1_7_2][1_1_2][1_01_2][1_7_2][1_01_2][1_7_2][1_7_2][1_01_2][1_7_1 _0127_5_0]. 

חומרי ריכוך הם מרכיבים לטיפוח העור הפועלים לטיפוח וריכוך העור, ומחזקים את יכולתו להחזיק לחות לעור חלק ובריא יותר. זו בדרך כלל איכות שיש למרכיבים המבוססים על שומנים או שמן; תחשוב על סרמידים ושמני פנים. 

יתרונות העור של פנטנול עומדים על השאר הודות ליכולתו לפעול כחומר לחות[emolient] ו-7_0127_5_01 עבור העור עם זאת, איזה סוג של שינויים זה אומר שתראה בעור שלך? 

Clarins toning lotion with chamomile product image on white background

תחליב חיטוב של קלרינס עם קמומיל | 60 דולר
טונר מרגיע שמרגיע גירוי עם קמומיל ופנתנול.

היתרונות של Panthenol בטיפוח העור

עכשיו, כשאנחנו יודעים איך פנטנול בטיפוח העור עובד, מה לגבי היתרונות האמיתיים שלו עבור העור שלך? הנה כמה מהסיבות הגדולות ביותר מדוע תרצו להוסיף מוצר עשיר בפנטנול לשגרת היופי שלכם.

1. מרגיע גירוי
כמו מרכיבי טיפוח בולטים אחרים כמו Ceramides ו- Centella Asiatica, היכולת להרגיע גירוי היא אחת הסיבות הגדולות ביותר לכך שפנתנול נכלל בכל כך הרבה מוצרי טיפוח. 

מחקרים רבים מצאו שפנתנול יעיל להפליא מצמצם את אי הנוחות מגירוי[_0127_5] מה שהופך אותו למרכיב אידיאלי עבור העור שלך. מגורה בקלות. זה מפחית דלקת לעור שמח ובריא.

2. תומך בתפקוד מחסום בריא
אחד מיתרונות העור הגדולים ביותר של פנטנול הוא הכוח שיש לו כדי להבטיח שמחסום העור שלך שמח ובריא. מחסום העור, הנקרא לפעמים מעטפת החומצה, הוא מבנה חיוני בצד החיצוני של העור. Panthenol שומר על מחסום חשוב זה על כנו על ידי מניעת אובדן מים טרנס-אפידרמי, aka TEWL. 

איבוד הלחות דרך העור מחליש את המחסום הזה, מה שהופך את העור ליותר נוטה להתייבשות ולבעיות נפוצות אחרות שצצות כאשר מחסום הלחות שלך נחלש.

3. מגביר את ריפוי העור
יתרון עצום נוסף של פנטנול הוא שהוא עוזר להגביר את ריפוי הפצעים - הנה איך. Panthenol מפעיל את שגשוג פיברובלסטים, ומעודד את העור להחלים מהר יותר מאשר ללא פנטנול. 

למרות ש'ריפוי פצעים' נשמע דרמטי, אתה יכול לחשוב על זה כעל דרך להתייחס לכל חיץ קטן או פצע בעור - הם מבחינה טכנית אותו סוג של פצעים שנהנים מהתפשטות הפיברובלסט המוגברת ומסייעת לעור להחלים במינימום צלקות. 

Dr Irena Eris tokyo lift moisturiser product image on white background

ד"ר אירנה אריס טוקיו קרם לילה ליפט | $94
מלאו את העור למשך הלילה וחזק את מחסום הלחות שלכם עם הקרם העשיר בפנטנול זה מבית ד"ר אירנה אריס.

מי צריך להוסיף פנטנול לשגרת טיפוח העור שלו?

הדבר הגדול בפנטנול הוא שהוא מועיל לסוגי העור, אבל יכולות ההרגעה שלו ולחות מוערכות בעיקר על ידי אלה עם עור רגיש, עור יבש ובעיות עור מיובש

אם אתה עדיין מנסה ליצור את שגרת הטיפוח הטובה ביותר, נסה את חידון טיפוח העור שלנו!

beauty affairs skin quiz image

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום