מהם חומרים מרככים ולמה הם נמצאים בטיפוח העור שלי?

כמו לחות, לחומרי המרככים יש תפקיד חשוב למלא כמרכיב אחד של לחות. כמעט כל אחד קרם לחות מכיל מרכיבים מרככים - הם חיוניים כדי לגרום לקרמי לחות להעניק תחושה מעולה, להחליק, להחליק ולהחליק. לעור שלך. 

למה יש לקרמי לחות חומרי ריכוך

White cream moisturiser texture close up

לא משנה סוג העור שלך, קרמי לחות פחות או יותר יש את אותה עבודה - הם נועדו לשמור על לחות העור שלך. בהתאם לסוג העור שלך, לקרמי לחות יש יחסים שונים של שלוש קטגוריות המרכיבים הללו: חומרי לחות, מרככים וחומרים חוסמים. 

חומרי לחות הם מרכיבים המושכים מים לעור, בעוד חומרי אטימה עוזרים למנוע איבוד מים בעור. הם כמו מחסום הגנה ששומר על כל הדברים הטובים בעור שלך. חומרי המרכך נמצאים איפשהו באמצע, ומשחקים תפקיד מכריע הן במרקם של קרם הלחות והן בוודאות שהעור שלך נראה ומרגיש טוב. 

הם אחראים לכך שלקרם הלחות שלך יש את המרקם שהוא עושה - משהו עם חומרי לחות בלבד יהיה מימי מדי, בעוד שמשהו שיש לו רק אטמים יהיה סמיך במיוחד (כמו משחת פאפאו או וזלין). על ידי הוספת חומרים מרככים לתערובת, קרם הלחות שלך מרגיש בדיוק. 

אבל מהו חומר מרכך מלכתחילה? הנה הסבר טוב על מה זה חומר מרכך ואיך בדיוק הם עובדים עבור העור שלך. 

Declaré Good Mood Cream image

Declaré Good Mood Cream | $169
קרם הלחות הזה משתמש בחמאת שיאה כדי להכניס גם אותך וגם לעור שלך למצב רוח טוב - בנוסף, הוא נהדר לכל סוגי העור. 

מהו חומר מרכך & איך זה מועיל לעור?

חומר מרכך הוא מרכיב לטיפוח העור המסייע ישירות לעור חלקות ולחות. כאשר אתה שם קרם לחות, החלקות המיידית של העור שלך היא בגלל מרכיבים מרככים.

הם מחליקים ומעניקים לחות לעור על ידי מתן לחות חיונית לשימון תאי העור (וכן, זה ניסוח מדעי רשמי)! יש להם השפעה ישירה על מבנה השכבה הקרנית - הם ממלאים את כל הרווחים בין הקרניוציטים (המכונה גם תאי העור המרכיבים את השכבה הקרנית). על ידי מילוי זמני של פערים אלה, חומרים מרככים עוזרים להגביר את הלחות העור, רכותו ובסך הכל תורמים לעור יפה. 

How emollients affect skin illustration

הנה תקציר על האופן שבו חומרי המרכך מועילים לעור שלך:

  • מרקם עור יבש וחלק
  • שפר את בריאות העור
  • הגבר את הלחות העור

איך אתה יכול לדעת איזה מרכיב הוא חומר מרכך? זה העניין - יש מגרש. לא נעבור על כולן - במקום זאת, בואו נעבור על כמה מהקטגוריות הנפוצות של מרכך שכנראה כבר מכירים. 

Sisley Sisleya L'Integral Anti-Ageing Firming Concentrated Serum image

Sisleÿa L'Integral סרום מרוכז נגד קמטים אנטי אייג' | 630 דולר
סרום זה עמוס בחומרים מרככים מטפחים, מרכיבים מרגיעים לעור ונוגדי חמצון על בסיס צמחי כדי להדוף את סימני ההזדקנות. 

אילו מרכיבי טיפוח הם מרככים?

אחת מקטגוריות המרכיבים הגדולות ביותר שנחשבות כמרכך הן שמנים צמחיים (וכל הנגזרות שלהם). לשמנים צמחיים מבחינה טכנית יש גם תכונות מרככות וגם חוסמות, אולם היכולת שלהם לרכך את העור היא זו ששותלת אותם גם בקטגוריית המרכך. דוגמאות לליפידים מזינים מצמחים מרככים כוללים: 

ישנן גם חומצות שומן וכוהלים שומניים שפועלים כמרככים על העור - הם לא נשמעים סקסיים לשיווק כמו שמנים צמחיים טהורים, אבל הם עדיין מרככים יעילים. הם כוללים:

  • Cetyl Alcohol (שהוא סוג של אלכוהול שומני - לחלוטין לא קשור לייבוש ללא קשר לאיזופרופיל או אלכוהול דנטורטי!)
  • איזופרופיל מיריסטט
  • חומצה פלמית

למעשה, רוב המרכיבים הללו מגיעים למעשה משמנים על בסיס צמחי בכל מקרה, וזה מה שהופך אותם לחומרי מרכך יעילים כל כך. עם זאת, לא כל חומרי המרכך מגיעים משמנים - סרמידים הם עוד מרכיב מפורסם לטיפוח העור עם כמה יתרונות ייחודיים משלו.
GA-DE Hydra Essential Night Cream image

קרם לילה GA-DE Hydra Essential | 65 דולר
שמן זרעי חוחובה מתאפיין כמרכך הכוכב בלילה הזה, לעור סופר רך וסופר לחות. 

לאיזה סוג עור הם הטובים ביותר?

חומרי המרכך הם הטובים ביותר עבור כל סוג עור - הם לא מסוג המרכיבים לטיפוח העור שמועילים רק סוג עור אחד או דאגה על פני כל האחרים. הם חלק חיוני מקרם לחות מנוסח היטב - משהו שעושה דרך ארוכה כדי להבטיח שהעור שלך יישאר בריא וזוהר.

עם זאת, זה הוא חשוב לדעת את סוג העור שלך כדי לבחור טיפוח מותאם לדאגות העור שלך - זה המקום שבו חידון טיפוח העור שלנו נכנס לתמונה. זה יעניק לך שגרת טיפוח, תוך התחשבות בסוג העור שלך ו מטרות העור שלך!

Beauty Affairs Skincare Quiz Call To Action Image

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום