8 מרכיבי הטיפוח הטובים ביותר לעור שמן

כאדם בעל עור שמן, אני יודע בדיוק כמה מפתה זה יכול להיות להפשיט כל הזמן את העור עם שטיפת פנים תכופה ושימוש במוצרים מייבשים והפשטות. 

העניין הוא שה הזהזו באמת לא הגישה הטובה ביותר - תאמין לי. אם אתה כל הזמן שוטף את השמן מהפנים שלך, אתה עלול בסופו של דבר להתייבש ולפגוע בעור שלך - מבלי להשפיע בפועל על ייצור השמן של העור שלך. זוהי סערה מושלמת עבור עור מיובש ומחסום עור פגום, שהוא לא בשביל מה אתה רוצה ללכת.

הנה 8 מרכיבי הטיפוח המובילים שלי עבור עור שמן וכיצד להשתמש בהם כדי למעשה להפחית את ייצור השמן מבלי לייבש יתר על המידה או להפשיט את העור!

חימר + חומצה היאלורונית

אם יש לך עור שמן (או אפילו מעורב), אז כנראה שהשתמשת בעבר במסכת חימר - נכון? חימר הוא מרכיב נהדר לטיפוח העור לעור שמן מכיוון שיש לו שתי תכונות ייחודיות - סְפִיחָה ו-קְלִיטָה. בעוד שבדרך כלל ספיגה היא מה שמשמש לתיאור חימר, העובדה היא שהיא עושה את שניהם - ספיחה היא כאשר חימר תופס זיהומים ושמן עודף ומצמיד אותם למשטח שלו, בעוד שספיגה היא כאשר חימר סופג לחות לתוך עצמו. 

בכל מקרה, כשאתה שוטף חימר מהפנים שלך, הוא לוקח את כל מה שהוא תפס איתו - מותיר אחריו נקבוביות קטנות יותר ועור נטול חלב באופן זמני. העניין עם חימר הוא שבעוד שהם יעילים בספיגת עודפי שמן, הם נוטים לחטוף קצת יותר מדי לחות גם מהעור - זה המקום שבו חומצה היאלורונית[5_0127_ ] נכנס. 

כדי למנוע חימר מייבש יותר מדי את העור, אני ממליץ לעקוב אחריו עם חומצה היאלורונית כדי לחדש את מפלס המים בעור. טיפ מקצוען: אם אתם מורחים מוצר חומצה היאלורונית מיד לאחר הניקוי, מרחו אותו על פנים לחות. פנים לחות אומר שיש עוד מים ל-HA לתפוס, מה שהופך אותו ליעיל במיוחד!

GA-DE Purifing Mask image
מסכת טיהור GA-DE | $35
שילוב של חימר ומרכיבים ידידותיים לעור אחרים עוזר לספיגת עודפי שומן ולהבהרת העור.
Declare Hydro Ocean's Best Serum image
סרום ההיאלורון טריפל בוסטר הטוב ביותר של Declaré Ocean | 85 דולר
לסרום קל משקל זה יש שלושה משקלים של חומצה היאלורונית להגברת הידרציה.

ניאצינמיד + אבץ

ניאצינמיד הוא מרכיב אמיתי לטיפוח העור מכיוון שהוא יכול לעשות כל כך הרבה לעור - כולל עור שמן. מחקרים מצאו כי ניאצינמיד מוריד את ייצור החלב לעור שהוא פחות מבריק בצורה לא נוחה, הופך את התערובת הזו לברק עם כל זה, הופך את השמנוני הזה לזו. מרכיבי טיפוח העור המועדפים, אי פעם!

בשילוב עם אבץ, יש לך מתכון בדיוק איך לעצור עור שומני תוך זמן קצר. אבץ הוא באופן טבעי אנטי דלקתי ואנטי מיקרוביאלי, כך שהוא נהדר גם להרגעת פצעונים. מחקרים מצאו כי לאבץ יש גם השפעה חיובית על הפחתת ייצור החלב לעור שהוא פחות שומני, מבלי להשאיר אותו יובש ויבש. 

GA-DE Pro + Clear Mask Image
GA-DE Pro + מסיכת לילה מרגיעה ברורה | 24 דולר
ממלא את הלחות של העור למשך הלילה עם תערובת של ניאצינמיד וחומצה היאלורונית.
La Mer Hydrating Facial Mask image
מסכת לחות לפנים לה מר | 542 דולר
מסכת הסדין היוקרתית הזו משתמשת בתערובת של אבץ גלוקונאט ומרכיבים מרגיעים אחרים כדי לחות ולהרגיע את העור.

חומצה סליצילית + לוז מכשפה

חומצה סליצילית היא ההטובים ביותר חומצת פילינג בחוץ לעור שמן. הוא מסיס בשמן, שלא כמו AHAs, כך שהוא סופר יעיל בהמסת חלב וגודש עור על בסיס חלב לעור שמרגיש פחות שמנוני. שימוש עקבי בחומצה סליצילית עוזר למזער ייצור מוגזם של חלב, מה שמוביל לנקבוביות קטנות יותר לאורך זמן. יש לו גם יתרונות אנטי דלקתיים, מרגיעים ומרגיעים עור מגורה ואקנה. 

לוז המכשפות פועל במקביל לחומצה סליצילית כדי להפחית את השמנוניות, הודות לטאנינים המצויים בלוז המכשפות. לטאנינים יש תכונות עפיצות, מה שאומר שהם יכולים להסיר ביעילות עודפי שומן משטח העור. עם זאת, זה לא רק תועלת העור שיש להם - טאנינים הם סוג מיוחד של נוגדי חמצון, ויש להם את הבונוס הנוסף של הרגעת עור תגובתי[_0]27_5. _0127_5_1]

 

Declare Matifying toner image
Declaré Pure Balance Matifying & טונר עפיצי | $30
איזון העור, מבלי לייבש אותו - זה בדיוק מה שהטונר הזה מ-Declaré עושה.
GA-DE Aqua Jolt Gel Moisturiser image
GA-DE Aqua Jolt קרם לחות ללא שמן (עור שמן עד מעורב) | 25 דולר
קרם הג'ל הקל של GA-DE מעניק לחות לעור תוך הרגעתו עם לוז מכשפות.

רטינול + שמן ורדים

אני יודע מה אתה חושב - האם שני אלה הם באמת מתאים לעור שמן? שמע אותי - קודם כל, הימנעות משמן לעור שמן היא סופר גישה מהאסכולה הישנה. בימים אלה, יש לנו הבנה טובה יותר כיצד שמנים מועילים לעור - במיוחד שמן ורדים. 

Here's why rosehip oil is great for oily skin: it's rich in linoleic acid[_0127_5_3 ]. זהו גורם עיקרי משתי סיבות: ראשית, זה אומר ששושנה לא מרגישה כל כך כבדה ושומנית על העור בהשוואה לשמנים העשירים בחומצה אולאית. דוגמה לשמן עשיר בחומצה אולאית הוא שמן מרולה - יש לו מרקם סופר עשיר, כמעט דביק, סמיך המושלם לעור יבש, אבל לא כל כך לעור שמן.

החומצה הלינולאית בשמן ורדים פועלת כפולה גם לאקנה - מחקרים מגלים באופן עקבי שלאנשים שיש להם אקנה מתמשך יש רמות נמוכות יותר של חומצה לינולאית[_0127_3_5_7][5_0] בשומן בהשוואה לאלה שאין להם אקנה. ההערכה היא שהוספת חומצה לינולאית בחזרה לעור עוזרת להפחית את הסבירות לאקנה.

רטינול לעור שמן עשוי להפתיע אותך, אבל לנגזרות של ויטמין A, כולל רטינואידים, יכולה להיות השפעה גדולה יותר על ייצור החלב ממה שחשבנו תחילה. למרות שאנו יודעים שרטינול הוא אחד המרכיבים הטובים ביותר שצריך להגיע אליהם בכל הנוגע לאנטי-אייג'ינג, יותר ויותר מחקרים מגלים שרטינואידים מקיימים אינטראקציה עם התאים אחראים על ייצור החלב .

רטינול עשוי גם להשפיע על גודל הנקבוביות - אנשים בעלי עור שמנוני נוטים להיות בעלי עור שמנוני יותר! לגרום לנקבוביות להיראות קטנות יותר עשויה להשפיע גם על ייצור הסבום, אך לעת עתה, המנגנון בפועל אינו מובן היטב. 

GA-DE Hydra Essential Precious Skin Serum image
GA-DE Hydra Essential Precious Skin Serum | $50
סרום רטינול קל משקל זה מושלם להכנסת מנת הרטינול הלילית שלך.

Inika Organic Enriched Rosehip Oil image
שמן ורדים מועשר אורגני מוסמך איניקה אורגני | $39
תערובת של שושנים ושמנים צמחיים אחרים מעניקים לחות ומזינים את העור.

עכשיו, אתה מוכן עם שילובי המרכיבים הטובים ביותר האפשריים לעור שמן. אם אינך בטוחה מהו סוג העור שלך, עיין במדריך לסוג העור שלנו - יש בו את כל התשובות לשאלות שלך כדי שתוכל לעשות סדר בענייני היופי שלך!

עדיין מחפשת את שגרת הטיפוח המושלמת שלך? נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Australia Skin Quiz Image

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום