זיהום ועור: מהו טיפוח העור נגד זיהום?

בשלב זה, כולנו די מכירים את רוב הסיבות להזדקנות מוקדמת של העור - חשיפה מוגזמת לאור אולטרה סגול, שינה לא מספקת ועישון. עם זאת, יש עוד גורם אחד שהופך נפוץ יותר ויותר - זיהום. 

גם אם אולי אינך גר במרכז עיר עמוס, הסיכויים לחשיפה לזיהום אינם מבוטלים לחלוטין - הסוג הנפוץ ביותר של מזהמים הוא פליטת כלי רכב, ובחורף, עשן האח. 

אבל זה העניין - זה לא אומר שאתה צריך להימנע לחלוטין ממכוניות ולעבור לאמצע שום מקום! כל מה שאתה צריך זה להתאים מעט את שגרת הטיפוח שלך כדי להבטיח שאתה עושה את הטוב ביותר שאתה יכול לעור שלך. בואו נלך קצת יותר לעומק על השפעות הזיהום על העור ומהו טיפוח העור נגד זיהום. 

Estée Lauder Advanced Night Repair Synchronized Multi-Recovery Complex קומפלקס ריבוי שחזור מסונכרן מתקדם של אסתי לאודר
Complex Multi-Recovery Synchronized Night Advanced Night Repair של אסתי לאודר הוא סרום האנטי אייג'ינג עטור הפרסים של אסתי לאודר. תערובת עוצמתית זו של מרכיבי אנטי אייג'ינג פועלת קשה כדי לרכך את סימני הקמטים ולהחיות את העור.

כיצד זיהום משפיע על העור

Illustration showing negative effect of pollution on collagen in skin

זיהום משפיע על העור שלנו בשתי דרכים: נחיתה על העור שלנו ונושפת לתוך הריאות שלנו. 

ההשפעות שהוזכרו יכולות להתרחש עקב שילוב של שניהם, אך בעיקר בשל נוכחותם של מזהמים בפועל על העור שלך. 

איך?

מזהמים הם מקור נוסף לרדיקלים חופשיים. הם מפעילים לחץ חמצוני על העור - שכפי שאנו יודעים מהאופן שבו אור אולטרה סגול פוגע בעור, יכול לגרום ללחיצה מהירה קדימה על תהליך ההזדקנות. ברור שזה משהו אף אחד רוצה - הנה בדיוק איך זיהום משפיע על העור.

 

Dr Irena Eris Tokyo Lift Multi Pollution Defense Daily SPF product image on white background

 

Dr Irena Eris Tokyo Lift Multi-Plution Defence SPF30 | $159
קרם לחות זה לשעות היום עם SPF עוזר להדוף את השפעות הזיהום על העור.

מאטה את ייצור הקולגן

רמות הקולגן שלנו מתרוקנות באופן טבעי, אבל אנחנו לא צריכים עוד דברים שמאטים את ייצור הקולגן בטרם עת! סטרס חמצוני מזיהום מרוקן את מאגרי הקולגן לעור שנראה פחות שמנמן ומלא - בנוסף, רמות נמוכות יותר של קולגן יכולות לרפא את עצמו במהירות. התפרצויות קלות, כלומר עשוי להימשך זמן רב יותר להחלים ויש סיכוי גבוה יותר להשאיר כתמים כהים מאחור. 

קולגן מרכיב את מבנה העור שלנו, לכן חשוב לעשות כמה שיותר כדי להבטיח שהוא יישאר חזק ומלא לעור שנראה צעיר יותר. 

Dermalogica Biolumin-C TrioDermalogica Brightening Biolumin-C Trio
Dermalogica Brightening Biolumin-C Trio הוא הסט המשולש המושלם של מוצרי טיפוח להבהרת ומיצוק העור עם ויטמין C. מרכיב נוגד חמצון רב עוצמה זה עובד קשה כדי להגן על העור מרדיקלים חופשיים ולהגביר את רמות הקולגן בעור.

גורם להיפרפיגמנטציה נוספת 

זו אולי ההשפעה השלילית הבולטת ביותר של זיהום, אבל זה גם משהו שאנשים רבים למעשה לא מבינים שקשור אליו מלכתחילה. כאשר תאי העור נמצאים בלחץ חמצוני, הם מייצרים לפעמים יותר מדי מלנין, וכתוצאה מכך כתמי עור כהים יותר. 

סוג זה של היפרפיגמנטציה שונה מכתמי היפרפיגמנטציה שלאחר דלקת, שנותרו מאחורי כתמי היפרפיגמנטציה כהים. פיגמנטציה מזיהום נראית דומה לנזקי עור מהשמש - כתמים לא סדירים של עור בצבע כהה יותר.

 

La Prairie Pure Gold Cellular Radiance Perfecting Fluide image on white background

 

La Prairie Pure Gold Cellular Radiance Fluide
נוסחה עם נוגדי חמצון חזקים וזהב טהור, הסרום הזה מבית La Prairie יכול לעזור לעור להילחם ברדיקלים חופשיים וגורמי לחץ סביבתיים.

כיצד למנוע זיהום מפגיעה בעור

מזעור השפעות הזיהום על העור הוא מסובך, אבל עדיין נוכל לצמצם את ההשפעות שלהם ככל האפשר. בעוד שרוב חלקיקי המזהמים קטנים מכדי לעשות משהו לגביהם, יש עדיין כמה אסטרטגיות שתוכל לנקוט כדי להבטיח שזיהום לא ישפיע לרעה על העור שלך - הנה שתי האסטרטגיות שיעזרו הכי הרבה![_0127_5_1 ]

ניקוי עמוק של העור

למרות שזיהום מסוים קטן מכדי להסיר באמת מהעור, עדיין חשוב לנקות כמה שיותר. חלקיקי פיח גדולים יותר עדיין עלולים להשפיע לרעה על העור, וחיוני לשטוף ביסודיות את כל החלקים שנותרו כדי למזער את השפעתם על העור.

קו ההגנה הראשון האידיאלי שלך הוא ניקוי שמן או מזור לניקוי עמוק של העור שלך על בסיס יומי. תכשיר ניקוי כזה תופס את כל מה שמבוסס על שמן (המכונה גם החלב על העור שלך) וכל מזהם שעלול להיות דבוק לשמנים הטבעיים האלה. ברגע שאתה מתחלב את שמן הניקוי שלך, כל דבר שהוא לא אמור להיות על העור שלך נשטף - כולל מזהמים מציקים. 

מרכיב שגרתי נוסף שיכול לעזור לניקוי עמוק של העור הוא מברשת ניקוי - במיוחד מהסוג האולטראסוני. בהתאם לסוג העור שלך, זה לא משהו שאתה משתמש בו כל יום. אפילו בשימוש מספר פעמים בשבוע, מברשת ניקוי מבטיחה שהנקבוביות נקיות ככל האפשר מבלי לגרות את העור.

SK-II Facial Treatment Cleansing Oil product image on white background

שמן ניקוי לטיפול פנים SK-II
ניקוי שמן הוא דרך יעילה אך עדינה לניקוי יסודי של העור.

Foreo Luna 3 for sensitive skin product image on white background

Foreo Luna 3
מברשת ניקוי קולי זו, שעוצבה במיוחד עבור עור רגיש, מבטיחה שלא יישאר אף כתם אחד של מזהם כלשהו על העור.

השתמש בטיפוח עור נגד זיהום

כנראה שכבר יש לך טיפוח עור נגד זיהום בשגרה שלך ואתה אפילו לא יודע את זה! הנה העניין - המרכיבים האלה הם לא משהו חדש, ולמען האמת, כולם כבר צריכים להשתמש בהם בכל מקרה. אני מדבר על נוגדי חמצון - הן אחת מקטגוריות מרכיבי טיפוח העור הטובות ביותר כדי להדוף את השפעות הזיהום.

מכיוון שההשפעות השליליות של זיהום על העור מיוחסות לאותם רדיקלים חופשיים מציקים, עלינו להשתמש במרכיבים המתמקדים בפירוקם מנשקם - הלא הם נוגדי חמצון. דוגמאות לנוגדי חמצון נהדרים שכדאי לשלב בשגרת הטיפוח שלך כוללות ויטמין E, ויטמין C, ו-קואנזים Q10[5_0127] -הרשימה הזו מצוינת. מקום להתחיל בכל מה שקשור לחיפוש טיפוח עור נגד זיהום!

Murad City Skin Overnight Detox MoisturizerMurad City Skin Overnight Detox Moisturizer
Murad City Skin Overnight Detox Moisturizer נותן לעור שלך דחיפה נוגדת חמצון עוצמתית בן לילה עם ויטמין C, תאי גזע צמחיים ותערובת Botanica בהתאמה אישית כדי לוודא שאתה מתעורר עם עור זוהר למחרת!

אם אתה עדיין מחפש את שגרת הטיפוח המושלמת, השתתף בחידון טיפוח שלנו - הוא נותן לך שגרה מוצעת ייחודית לחלוטין המבוססת על סוג העור שלך ודאגות העור האישיות שלך כדי לסדר את ענייני היופי שלך היום!

Beauty Affairs Skincare Quiz Call To Action Image

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

תגובה 1

Thanks for sharing. It’s really so helpful information that helps me a lot.

Glamifield דצמבר 16, 2022

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום