מה עדיף: קרם הגנה כימי או מינרלי?

כשזה מגיע לקרם הגנה, בטח שמעתם את השמות 'קרם הגנה מינרלי' ו'קרם הגנה כימי'. האם בכל הנוגע להגנה על העור מפני השמש ולמניעת נזקי השמש, האם אחד טוב מהשני? מהו מלכתחילה קרם הגנה 'כימי'? הנה התשובות לכל השאלות שלך - החל מהן שני הסוגים השונים של קרם הגנה. 

Beauty Affairs Luxury Minis

קרם הגנה מינרלי לעומת כימי: מה ההבדל?

Woman applying sunscreen at the beach

ניתן לחלק את כל מרכיבי קרם ההגנה לשתי קטגוריות שונות: פיזיקלי, הנקרא גם קרם הגנה מינרלי, וקרם הגנה כימי. אני יודע מה אתה חושב - למה זה נקרא קרם הגנה כימי? האם הם רעים לעור שלך? הנה המדריך שלנו להבדל בין שני סוגי מסנני קרינה וכיצד הם מגנים על העור שלך מפני השמש. 

Dermalogica Dynamic Skin Recovery SPF50Dermalogica Dynamic Skin Recovery SPF 50
הגן על העור מפני השמש באמצעות נוסחת קרם הגנה כימית זו מבית Dermalogica.

מהו קרם הגנה מינרלי?

קרם הגנה מינרלי, המכונה גם קרם הגנה פיזי, מופיע בדרך כלל ברשימות מרכיבי קרם הגנה כתחמוצת אבץ וטיטניום דו חמצני. הם פועלים ממש על ידי החזרת אור UV מהעור שלך, ומונעים מקרני UV מזיקות לעבור בפועל.

אבץ וטיטניום נכללים לעתים קרובות במסנני קרינה לתינוקות ובמסנני קרינה לעור רגיש, מכיוון שיש להם סיכוי קטן יותר לגרום לגירוי בעור מאשר מסנני קרינה אחרים. עם זאת, יש חיסרון אחד למסנני קרם הגנה פיזיים - לעתים קרובות הם יכולים להשאיר גבס לבן רציני על העור. 

אלא אם הם מנוסחים עם ננו-אבץ וננו-טיטניום, מסנני קרינה מינרליים יכולים לגרום לעור להיראות אפרורי בשל הגודל הגדול של חלקיקי המינרלים בפורמולה. זה אומר שאם יש לך עור כהה יותר באופן טבעי, וודא שכל קרם הגנה מינראלי שאתה משתמש בו משתמש בטכנולוגיית ננו כדי שהעור שלך לא יישאר אפרורי וצבע מוזר! 

אחת הדרכים לזכור מה עושים מסנני קרינה מינרליים היא לא לשכוח שמסננים מינרלים פיזית חסימת קרני UV - מכאן השם, קרם הגנה פיזי!

Grown Alchemist Invisible Natural Protection SPF30Grown Alchemist Invisible Natural Protection SPF 30
קרם הגנה מינרלי זה מבית Grown Alchemist משתמש באבץ כדי להגן על העור שלך מפני השמש.

מהו קרם הגנה כימי?

יש יתרון מיידי אחד שיש למסנני קרם הגנה כימיים על פני מינרלים, והוא שהם לא משאירים שום גבס לבן על העור. הם גם נוטים להיות בעלי מרקם בהיר יותר, מה שהופך אותם לאידיאליים למריחה על העור שלך לפני הנחת האיפור. 

באופן פשוט, כל מרכיב של קרם הגנה שאינו אבץ או טיטניום מתאים כמסנן קרם הגנה כימי. כמה דוגמאות שכבר ראית כוללות אבובנזון, אוקטיזלט, אוקסיבנזון, אוקטוקרילן, אוקטינוקסט והומוסלט.

מסנני קרם הגנה כימיים פועלים על ידי ספיגת קרני UV והפיכתן לחום, במקום להסיט אותן מהעור כפי שעושים מסננים פיזיים. 

Dermalogica Clear Start Clearing Defense SPF 30Dermalogica Clear Start Clearing Defense SPF 30
גם עור שמן לא חייב לפספס הגנה מפני השמש - קרם הגנה מאט זה מבית Dermalogica מגן על העור תוך תחושה קלה ואינה שומנית.

באיזה עליי לבחור: קרם הגנה מינרלי או כימי?

כאשר מדובר בבחירה בין קרם הגנה מינרלי לבין קרם הגנה כימי, שניהם יכולים לשרת אותך היטב בכל הנוגע להגנה על העור שלך מהיתרונות המזיקים של השמש. אנשים רבים שואלים האם קרם הגנה מינרלי טוב יותר מאשר כימי - וזה קצת כמו לשאול אם תפוחים טובים יותר מתפוזים. 

התשובה היא שזה תלוי! אם יש לך עור רגיש או עור שנשטף בקלות, פורמולת קרם הגנה מינרלית עשויה להיות טובה יותר עבורך, מכיוון שהיא פחות תגרום לגירוי. למרבה המזל, פורמולות מסנני קרינה מינרליות עברו דרך ארוכה ממקלות האבץ העבים לפורמולות ננו-אבץ שאינן משאירות עור עם גוון לבן גלוי.

Dermalogica Invisible Physical Defense SPF30Dermalogica Invisible Physical Defense SPF 30
קרם הגנה זה מבית Dermalogica מגן על העור בננו-אבץ להגנה טבעית ויעילה.

עם זאת, עבור רוב האנשים, קרם הגנה כימי בטוח ויעיל לחלוטין במניעת ההשפעות של קרני UV על העור. רק אל תשכח למרוח את קרם ההגנה שבחרת בכל יום, ולמרוח מחדש אם אתה מבלה זמן משמעותי בשמש!

עכשיו כשאתה יודע מה מייחד מסנני קרינה מינרליים ממסנני קרינה כימיים, אנו מקווים שאתה מוכן לעשות סדר בענייני היופי שלך ולהגן על העור שלך מפני השמש!

או, אם אתה עדיין מנסה להרכיב שגרת יופי עם או בלי קרם הגנה, נסה את ניתוח העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz

מוצרים שהוזכרו:

  • Dermalogica Dynamic Skin Recovery SPF 50
  • Grown Alchemist Invisible Natural Protection SPF 30
  • Dermalogica Clear Start Clearing Defense SPF 30
  • Dermalogica Invisible Physical Defense SPF 30
  • השאר תגובה

    כל ההערות מנוהלות לפני פרסום