מה גורם לנקבוביות סתומות וכיצד לנקות אותן

האם העור שלך לא אחיד, דומה למרקם של קליפת תפוז, עם הרבה בליטות ופצעונים קטנים? אם כן, ייתכן שאתה סובל מנקבוביות סתומות!

Try Luxury Skincare for Free

מדריך מועיל זה יצלול לתוך מה הן נקבוביות סתומות, מה עלול לגרום להן וכיצד לנקות אותן.

מה גורם לנקבוביות סתומות?

ראשית, עלינו להבין מהי נקבובית. הנקבוביות ממלאות תפקיד חיוני עבור העור - הן מאפשרות לזיעה לברוח דרך פני העור כדי לשמור על טמפרטורת הגוף מאוזנת וקרירה. הם גם משחררים חלב, אספקת השמן הטבעית של העור שלנו שעוזרת לשמור על עור בריא ולחות. 

השכבה הקרנית, השכבה החיצונית של האפידרמיס, מורחת ללא הרף תאי עור מתים. תפקידו להגן על השכבות הפנימיות של העור מפני גורמי לחץ חיצוניים.

טיפול פילינג זה משתמש בכוח של חומצה סליצילית וחומצה גליקולית כדי לנקות נקבוביות סתומות.

נקבוביות סתומות נגרמות על ידי קומדונים - פקקים קטנים המורכבים מהצטברות של עודפי חלב ותאי עור מתים. כאשר נוצרים קומדונים, הם אוטמים את כניסת הנקבוביות, לוכדים תאי עור מתים וחיידקים. 

זה יכול לגרום לאקנה מודלק וכואב למגע ומגורה בעליל. כאשר הנקבוביות סתומות, הן כבר לא יכולות לתפקד ביעילות, מה שמוביל להתפרצויות מתמשכות. 

הבהר ונקה את העור בו-זמנית כדי לעדן את הנקבוביות ולנקות את העור עם תכשיר הניקוי המקציף הזה מבית Murad.

הנה הסיבה הנקבוביות שלך סתומות

כאשר מדובר בנקבוביות סתומות, ישנם גורמים ניתנים לשליטה ובלתי ניתנים לשליטה.

גורמים בלתי נשלטים כוללים את הגיל שלך, הגנטיקה שלך וכיצד העור שלך מגיב לטמפרטורות המשתנות בכל עונה. ככל שאתה מבוגר יותר, כך ייקח זמן רב יותר לניקוי טבעי של תאי עור. גורמים בלתי נשלטים אלו ניתנים לניהול בעזרת הטיפולים, המוצרים והשגרה הנכונים.

בצד השני, גורמים בשליטתך עשויים לתרום לנקבוביות החסומות שלך - הנה כמה שעשויים לגרום לנקבוביות החסומות ולנקודות השחור שלך. 

הרגלי טיפוח רעים

שמירה על עור בריא אינה עניין חד-פעמי - היא דורשת סבלנות, חריצות ועקביות. עליך לטפל בעור שלך מדי יום על ידי שמירה על נקיון ולחות - עקביות היא המפתח לתוצאות טיפוח העור! 

אי הסרה יסודית של איפור

חיוני להסיר ביסודיות את האיפור בסוף היום. מוצרי גוון עור רבים, במיוחד פורמולות עמידות לאורך זמן ועמיד למים, מנוסחים עם מרכיבים קומדוגניים שיכולים בקלות לחסום נקבוביות.

אם לא תסיר את האיפור בלילה בצורה יעילה, זה עלול להוביל לסתימת נקבוביות ולפריצות כואבות!

מושלם עבור כל סוגי העור, ניקוי ג'ל לשמן זה אידיאלי לטאטא את כל עקבות האיפור בסוף היום לעור צלול.

חוסר פילינג

אם העור שלך שמנוני במיוחד ונוטה לאקנה, יש סיכוי ש"דבק" בין תאי (המורכב משומנים, סרמידים ושמן) בעור שלך שמחזיק את המבנה יחד דביק מדי. ייתכן שתבחין בהצטברות מוגזמת של תאי עור מתים בשכבת הקרנית כאשר זה קורה, מה שמוביל לנקבוביות סתומות.

שימוש במוצרים הלא נכונים לסוג העור שלך

הבנת סוג העור והצרכים שלך היא חיונית בעת פיתוח משטר יעיל לטיפוח העור. עם זאת, זה חיוני במיוחד עבור אנשים עם עור מעורב או שמן. אם אתה משתמש בקרמים ובקרמי לחות כבדים, אתה עלול למצוא את הנקבוביות שלך סתומות באופן כרוני. 

קבל עור נטול ברק ונקבוביות פגומות הודות לטונר המבהיר הזה מבית Murad. הטונר הזה מחוזק עם לוז מכשפה עפיצי, הוא מוצר חובה לעור צלול וזוהר.

מה לא לעשות אם הנקבוביות שלך סתומות

אם הנקבוביות שלך סתומות, אתה רוצה לדאוג לא להחמיר את העור יותר ממה שהוא כבר. אלו טכניקות ומוצרים סטנדרטיים המשמשים לניקוי הנקבוביות אך עלולים לגרום ליותר נזקים, רגישות, אדמומיות ונקבוביות מורחבות בטווח הארוך. 

אל תלחץ אותם

לא משנה מה תעשה - אל תלחץ על העור שלך בניסיון לחלץ את חוטי החלב, הנקודות השחורות או הקומודונים. כדאי גם להימנע מפצעונים קופצים!

זה דורש הרבה לחץ וכאשר נעשה בצורה לא נכונה, זה יכול לפצוע את העור שלך ולגרום לצלקות. זה גם יכול למתוח את הנקבוביות, ולגרום להן להיראות אפילו יותר בולטות! תמיד עדיף לאפשר לאיש מקצוע לבצע עקירות על העור שלך בבטחה.

הימנע משימוש בשואבי אבק נקבוביות

השאיבה משאבי אבק נקבוביות עלולה להפעיל לחץ רב מדי על העור וכתוצאה מכך לחבורות ולנימים שבורים. העור שלך עשוי להיות רגיש יותר, מה שיוביל להגברת הדלקת והאדמומיות.

הימנע מרצועות נקבובית

רצועות נקבוביות עלולות להזיק מאוד לעור. לעתים קרובות הם שוחקים מאוד ויכולים לגרום לעלייה בגירוי, לדלל את העור ואפילו לפגוע בשכבה העליונה של העור שלך. 

מסכת חימר זו משתמשת בכוח האנטי-בקטריאלי של 4% גופרית וחמר כדי לפתוח סתימות של נקבוביות לעור נקי יותר ונטול פריצות.

כיצד לנקות נקבוביות סתומות: טיפים מובילים

עכשיו כשאתה מבין מה לא לעשות ומה המוצרים והטכניקות שיש להימנע מהם, הנה הטיפים המובילים שלנו לניקוי הנקבוביות החסומות שלך!

ניקוי כפול

טכניקת ניקוי כפול היא דרך יעילה לניקוי עמוק של העור. יש הרבה מוצרים בחוץ, אבל אנחנו מאוד ממליצים להשתמש בשמן ניקוי ואחריו תכשיר ניקוי טוב. כאשר אתה מנקה כפול, סביר יותר שתמיס כל זכר של איפור, תוציא ממקומך תאי עור מתים ותסיר כל לכלוך וזיהום משטח העור!

פילינג

מכיוון שנקבוביות סתומות מתרחשות עקב הצטברות של חלב ותאי עור מתים, חיוני לקלף את העור באופן קבוע. אנו ממליצים לבצע פילינג לפחות פעמיים בשבוע עם תכשיר ניקוי פילינג, פילינג פיזי או פילינג כימי.

פילינגים כימיים הם הדרך הטובה ביותר לקבל פילינג עמוק ללא יותר מדי חיכוך מכיוון שהם חודרים לעומק העור. חומרי הפילינג הכימיים הטובים ביותר לניקוי נקבוביות סתומות מכילים חומצה סליצילית, המצויינת לחדור לעומק הנקבוביות. זה גם ימזער את הדלקת כדי לנקות אקנה! 

סרום פילינג לאקנה זה מתמודד עם גודש ונקבוביות חסומות מכל הזוויות לעור חלק ובריא יותר.

מסכות חימר

מסכות חימר הן תוספת נהדרת לארסנל טיפוח העור שלך! חימר יוציא זיהומים מהעור ויספג עודפי חלב ושמנים מציפוי הנקבוביות! הם עדינים וקלים לשימוש, ואנו ממליצים להשתמש בהם לפחות פעם בשבוע לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

השתמש בטיפוח העור המתאים לסוג העור שלך

חיוני להכיר את סוג העור שלך כדי שלא תשתמש במוצרים עשירים וכבדים מדי עבור העור שלך.

אם יש לך נקבוביות סתומות באופן כרוני, סביר להניח שאתה גם סובל מאקנה. חפש מוצרים שיש בהם מרכיבים פעילים הנלחמים בפגמים כגון חומצה סליצילית, ניאצינמיד וחומצות אלפא-הידרוקסי17!_5_0

קרם הלחות נטול השמן הזה מושלם להענקת לחות לעור מבלי להרגיש כבד מדי או לחסום נקבוביות הודות לנוסחה קלת משקל.

מברשות ניקוי קוליות 

קבל ניקוי יסודי ועמוק יותר עם מברשת ניקוי קולי! מכשירי ההייטק האלה רוטטים במהירות גבוהה כדי למחוק תאי עור מתים, לפרק שאריות איפור ומוצר, ולנקות ביעילות את הנקבוביות שלך.

שמור היטב על העור שלך!

זכור להיות סבלני, עקבי ועדין עם העור שלך! נקבוביות סתומות עשויות להיות מתסכלות, אך ניתן לניהול ואפשר לשמור על עור נקי עם מוצרי וטכניקות טיפוח נכונות. 

עכשיו, כשאתה יודע מה הטיפים הטובים ביותר להתמודדות עם הנקבוביות הסתומות שלך, אתה תהיה בדרך לעור יפה ובריא!

או, אם אתה מנסה ליצור שגרת טיפוח מלכתחילה, נסה את ניתוח העור שלנו. תקבל טיפים לטיפול בסוג העור שלך, וכן שגרת טיפוח מותאמת לניסיון בחינם.

Skin Analysis Call to Action

מוצרים שהוזכרו:

  • Murad Daily Clarifying Peel
  • Murad Clarifying Cleanser
  • Murad Prebiotic 4-in-1 MultiCleanser
  • טונר Murad Clarifying Toner
  • Murad Clarifying Mask
  • טיפול להבהרת פגמים של Murad
  • Murad Clarifying Oil-Free ג'ל מים
  • Alexis Adrienne

    אלכסיס אדריאן

    אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

    השאר תגובה

    כל ההערות מנוהלות לפני פרסום