Squalane: כל מה שאתה צריך לדעת

אולי שמעתם על squalane בעבר - מרכיב טיפוח העור הזה מקבל קצת רגע עכשיו הודות ליתרונות הייחודיים שלו לעור. זה ב-הרבה של מוצרי טיפוח בימינו - רוב הסיכויים שאם תסתכל על שגרת הטיפוח שלך כרגע זה נמצא במוצר אחד לפחות.

אבל מה זה סקוואלן ולמה זה כל כך טוב לעור? הנה כל מה שאתה צריך לדעת על squalane - ואם זה משהו שאתה צריך להוסיף לשגרת הטיפוח שלך!

מה זה Squalane ומאיפה זה בא?

Hands holding green olives, a source of squalane

בעצמו, squalane הוא שמן חסר צבע וסופר קל משקל. מבחינה טכנית, זה פחמימן - אבל למטרות הפוסט הזה, נתייחס ל-squalane כשמן או ליפיד מכיוון שכך הוא מפעיל את היתרונות שלו על העור. זה כמעט כמו שמן רפאים - הוא קל משקל, אין לו ריח, הוא לא קומדוגני, והאם הוא בעצם בא אנטיבקטריאלי -?[_1 מאיפה הוא אנטי בקטריאלי -? ]

בימים הראשונים, Squalane למעשה הגיע מכבדי כריש - השם הלטינית למילה "squalaneene" והשם "squalane" כריש, 'סקוולוס'. 

עם זאת, ה-squalane שאתה רואה רשום ברשימות מרכיבי טיפוח העור בימים אלה לא מגיע מכבדי כריש - תודה לאל! במקום זאת, הוא מבודד משמן זית בכמויות גדולות, או תוצרת ממקורות צמחיים אחרים כמו קני סוכר ואורז - אין צורך בכרישים.

Declare caviar anti-wrinkle cream image

קרם הזנה אקסטרה קוויאר של Declaré | 124 דולר
קרם זה מבית Declaré משלב את הכוח של סקוואלן עם תמציות צמחים חזקות וקוויאר כדי לשכלל את העור שלך.

מהם היתרונות של Squalane?

מה שהופך את squalane למרכיב כל כך נהדר לטיפוח מתחיל בהיותו קרם לחות מעולה - אבל זה לא כל מה ש-squalane יכול לעשות לעור! להלן ארבעה יתרונות עיקריים של squalane. 

יכולות לחות עוצמתיות

כמו כמעט כל השמנים, סקוואלאן הוא פנטסטי בהענקת לחות וריכוך העור בשל שילוב של תכונות מרככות (תכונות לחות) ותכונות אטימות (איטום הידרציה). הוא מסוגל לנעול לחות על בסיס מים לתוך העור לזוהר רציני (בתוספת עור חלק ולח לתינוק).

פוטנציאל נוגד חמצון

מחקרים מצאו שלסקולאן עשוי להיות גם תכונות נוגדות חמצון. נוגדי חמצון מגנים על על העור מפני גורמי לחץ סביבתיים כגון זיהום, עשן סיגריות וחשיפה לאור אולטרה סגול - כל אלה גורמים להזדקנות מוקדמת בטווח הארוך. . 

מרקם קל משקל

אחת האטרקציות הגדולות ביותר של squalane היא שהיא אורזת כל כך הרבה לחות במרקם קל להפליא. הוא דק במיוחד ומימי (לשמן) מה שאומר שהוא נהדר לכל סוגי העור - כן, אפילו עור שומני יכול להפיק תועלת מהשימוש ב-squalane! יש לו גם תכונות אנטיבקטריאליות, כך שהוא יכול לעזור גם להרגיע פצעונים לאורך זמן. 

מרגיע עור פגיע

אחת ההשפעות הבולטות הנוספות של squalane שנצפו במחקרים היא עד כמה הוא מרגיע ומרגיע עור מגורה[_0127_0_5_2][_0127_0_5_2]במיוחד מחלת עור מגורה. אטופיק דרמטיטיס. ההערכה היא שליכולות נוגד חמצון של סקוואלאן יש השפעות אנטי דלקתיות ייחודיות על העור. בשילוב עם יכולות הריכוך החזקות שלו, זהו מתכון בטוח להרגעת עור לחוץ ומניעת כל גירוי מלכתחילה. 

GA-DE Hydra Sublime Royal Pomegranate Oil image

GA-DE Hydra Sublime Royal Pomegranate Oil Recovery Oil | 55 דולר
שמן פנים זה מכיל תערובת של שמני סקוואלאן, נר הלילה ואגוזי מקדמיה לטיפול לילה מרגיע ומעניק לחות אינטנסיבית.

מה ההבדל בין Squalane & סקוואלין?

Squalane מבולבל לעתים קרובות עם 'squalene' - כן, זה עם E במקום עם A. אבל מה ההבדל בין השניים? ובכן, בואו נתחיל עם מה סקוואלן (עם e). 

סקוואלן הוא שומנים שמיוצר למעשה על ידי תאי העור שלנו כחלק מהחלב שלנו ובחלקים אחרים בגוף. בתור שומנים, הוא עוזר להרטיב את העור, מונע איבוד מים ויובש.

העניין הוא שהייצור שלנו של טיפות סקוואלן יורד לאורך זמן - כלומר העור שלנו לא יכול להועיל באופן טבעי כל עוד נרצה. אני יודע מה אתה חושב - ובכן, למה שלא נגיש בקשה squalene לעור שלנו במקום squalane?

הקאץ' הוא שסקוואלן (עם e) הוא למעשה הרבה פחות יציב מאשר סקוואלן[_0127_5_s בפשטות -ן, בפשטות - אינו משמש בפורמולות לטיפוח העור מכיוון שהוא נעלם מהר מדי. Squalane הוא גרסה מיוצבת של זה, כלומר ניתן להשתמש בו בפורמולות טיפוח או אפילו בפני עצמו כשמן פנים.

SK-II Radical New Age Serum image

SK-II R.N.A. Power Radical New Age Essence | 270 דולר
סרום זה משלב סקוואלן עם ניאצינמיד ופיטרה לעור זוהר ללא רבב.

לאיזה סוג עור מתאים Squalane?

אחד הדברים הטובים ביותר ב-squalane הוא שזה נהדר עבור כל סוגי העור! מכיוון שהוא כל כך דומה לסקווילן, שכבר נמצא בעור שלנו, יש לו סיכון נמוך מאוד לגרום להתפרצויות. יש לו גם יתרונות אנטיבקטריאליים משלו, שיכולים לעזור להדוף כל חיידק הגורם לאקנה לעור צלול וחלק יותר. 

זה סופר קל משקל, מה שאומר שהוא לא ירגיש כבד מדי על העור - אפילו לאלה עם עור שמן. זה אומר שהעור של כולם יכול להפיק תועלת מיכולות הלחות וההרגעה של סקוואלן - וכן, זה אפילו אומר אלה עם עור רגיש[_0127_2_4][5_0] 

זקוק לעזרה בהרכבת שגרת הטיפוח הטובה ביותר לסוג העור שלך? נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz Image

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום