העור שלך מטהר? הנה איך לספר

טיהור עור-זה נשמע פחות זוהר, בהחלט, אבל יכול להיות משהו שכבר חוויתי מבלי להבין. אנחנו יודעים-רק השילוב של שתי המילים 'טיהור' ו 'עור' יכול להכות פחד לתוך ליבם של אפילו הקנאים המנוסים ביותר, אבל אל תדאג-זה לא רע כמו שאתה חושב.

לפעמים קוראים ל 'אלוגי רטינול' בגלל באיזו תדירות זה קורה כאשר אתה מתחיל retinol (מסיבות שנגיע מאוחר יותר), טיהור העור הוא תהליך שמוקף בשאלות, מיתוסים וכמה אמיתות פוגעניים.

היום, אנחנו הולכים מעטת די הרבה כל מה לעשות עם זה לא נוח, עדיין לפעמים בלתי נמנע תהליך, ולתת לך את הטוב ביותר טיפים וטריקים כדי לדחוף דרך!

מהו טיהור העור?

הראשון-מהו טיהור העור? כשאנשים מדברים על טיהור עור, הם לעתים קרובות מתייחסים לתקופה הקצרה של זמן כאשר פרידות להופיע או להחמיר לאחר שהתחילו להשתמש ברכיבים מסוימים. אני יודע מה אתה חושב-למה כל אחד רוצה לשים את עורם דרך זה?! כמה זמן נמשך העור האחרון?

ובכן, יש חדשות טובות: הטיהור האמיתי לא נמשך לנצח. זה זמני, ורק קורה עם מרכיבים מסוימים של טיפוח העור. אילו בדיוק? אקנה-ups (כפי שהם נקראים במחקרים מדעיים) יכול לקרות עם רכיבי skincare המשפיעים על גורם חיוני אחד על העור שלך: מחזור תאי העור שלך.

במילים פשוטות, מרכיבי טיפוח העור היחידים המקושרים לזה הם אלה כי מהירות מחזור תאי העור שלנו, משפיע בסופו של דבר איך העור שלנו מתנהג ומופיע. זה אומר שיש למעשה רק קבוצה קטנה של מרכיבים skincare שיכולים לגרום לעור שלך לפעול כך!

SK-II Facial Treatment Clear Lotion product image on white backgroundתחליב שקוף לטיפול פנים SK-II
הטונר הקלקלף הזה משתמש בכוחו המשולב של חלי ולבגרד את תאי עור מתים.

מה גורם לטיהור העור?

יש כמה אי הבנות לגבי מה שגורם לטיהור העור-פשוט לשנות את העור שלך לא גורם לזה.

כבר הקמנו שמרכיבים טיפוח העור שמעניקים מחזור תאי העור הם אלה המקושרים לטיהור העור-אבל מהם המרכיבים האלה, בכל מקרה?

הסוג הנפוץ ביותר של מרכיב skincare המקושר אקנה הם רטינואידים-וזה כולל שלך אנטי אייג 'ינג רטינול סרום כמו גם מרשם retinoids כגון tretinoin ו adapalene.

למה? ובכן, retinoids להשפיע על תאי העור להתנהג אחרת, וכתוצאה מכך תופעות לטווח ארוך זה רטינואידים ידועים: עור בהיר, סימני אקנה דהוי, ופחות קמטים-אבל היתרונות האלה באים עם מחיר קטן לשלם.

על ידי לחיצה מהירה קדימה על מחזור תאי העור, מרכיבים פעילים אלה לגרום לכל דעיכה הבסיסית לבוא אל פני השטח מהר יותר מאשר זה בדרך כלל יגרום זמנית להתלקע או להגדיל את הפרידות אנשים רבים מטבע את הטיהור.

מרכיבים אחרים של העור יכול לגרום לטיהור העור כוללים חומצות פילינג-וכן, זה אומר כולם. כל חומצה במשפחה אההה, bha יכול לגרום לעור שלך לטהר, במיוחד עם שימוש קבוע בהתחלה.

Elizabeth Arden Retinol Ceramide Capsules Serum product image on white backgroundאליזבת ארדן רטינול סרמיד קפסולות קו מחיקת סרום לילה
סרום רטינול מרוכז זה ארוז בחומרים כדי לתמוך בעור במהלך כל טיהור או התאמה, חיזוק מחסום הלחות.

טיפים כיצד למנוע טיהור העור?

נראה שצריכה להיות דרך לעקוף את העור, נכון? אולי אם אתה משתמש ברטינל שלך, או להחיל את השכבה הדק ביותר של החומצה הקלווה שלך? האמת היא, שאין דרך להאט או למנוע את זה בכלל.

מתחיל את ההפעלה שלך לאט מדי או מאריך את תקופת הטיהור של העור שלך, או אומר שאתה לא מיישם את ההפעלה שלך לעתים קרובות מספיק כדי העור שלך כדי לקבל הטבות אמיתיות ממנו.

טיהור העור לעומת. פריצות: איך להגיד את ההבדל

השאלה הראשונה שיש לאנשים היא האם הם באמת מתמודדים עם טיהור אמיתי, או אם הם פשוט מתפרצים-זה יכול להיות קשה להבחין בין השניים, במיוחד אם אתה לא בטוח מה אתה מחפש. הנה כמה שאלות לשאול את עצמך כדי לעזור להבדיל בין טיהור העור לעומת פרידות.

זכרו, אם העור שלכם מטהר, זה נובע מתאי העור שלכם, פשוטו כמשמעו, על ידי מרכיב מסוים בעור-פריצות רגילות נגרמות על ידי העור לא ממש מתאים לעור שלכם, חסימת נקבוביות ובסופו של דבר מוביל לאקנה.

Declaré Anti-Irritation serum product image on white backgroundסרום אנטי גירוי הצהרתי
עם panthenol ו-centella asiatica, סרום זה מושלם עבור פריצות הרגעה מודלקים-כולל אלה הנגרמים על ידי טיהור העור.


1) התחלתי לאחרונה להשתמש במוצר רטינול או חומצה פילינג?

לפעמים, הדרך הקלה ביותר לדעת אם אתה מתמודד עם טיהור העור לעומת פרידות היא להסתכל בזהירות על שגרת העור הנוכחית שלך. אם רק התחלת רטינול בפעם הראשונה או אפילו התחיל חומצה פילינג שונה, זה מגביר את הסבירות שהעור שלך התחיל את תהליך הטיהור!

2) האם התחלתי הרבה מוצרי טיפוח בבת אחת?

במקרה זה, סביר יותר כי העור שלך מתפוצץ עקב מרכיב באחד מהמוצרים החדשים שהתחלת (וזה אם הם לא מכילים רטינול או מרכיב אחר שמגביר את מחזור תאי העור.)

הדבר המצער עם עור הוא שלפעמים, העור שלנו לא אכפת-מרכיבים מסוימים יכולים לגרום לפרידות בהתאם לעור שלך. כאשר אתה מתחיל הרבה מוצרים חדשים בבת אחת ונקבל פריצות בלתי מוסברות חדשות באותו הזמן, זה הולך להיות כל כך הרבה יותר קשה להבין איזה מוצר יכול לגרום להם-אז הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להציג את העור שלך מוצר אחד בכל פעם!

SK-II R.N.A. Radical New Age cream moisturiser product image on white backgroundSK-II R.N.A. קרם עידן חדש רדיקלי
מרכיב כוכב ניאסינמיד, קרם לחות זה הוא מושלם כדי לעזור להרגיע ולהרגיע.


3) האם הפרידות האלה מתרחשות היכן שבדרך כלל יש לי פריצות?

באופן אנקדוטי, הטיהור בעור ניתן לזהות בדיוק היכן הפצעונים החדשים האלה. מכיוון שכל גודש בעור שלך הוא בעצם מקבל מועבר במהירות, ייתכן שתשימו לב הרבה יותר פצעונים ממה שיש לך בדרך כלל במקומות בהם הם קופצים.

עם זאת, אם אתה מוצא פריצות חדשות להופיע במקומות בהם העור שלך בדרך כלל ברור, זהו דגל אדום-זה סימן פוטנציאלי שיש משהו על העור הזה שאינו מסכים עם העור שלך,

4) אם העור שלי היה ברור לפני, האם הפרידות החדשות האלה נמשכו יותר מ-3 חודשים?

משהו אחר שמעיד אם מוצר גורם לטיהור עור או פרידות הוא אורך הזמן-בעוד זה לא כלל אצבע לכולם, רוב האנשים מוצאים שאם הם מטהרים, הוא נוטה לחסר לאחר 12 שבועות. אני יודע-זה נשמע כמו הרבה זמן, אבל מסגרת הזמן הזו מתייחסת לרוב רק למוצרי רטינול, כי הם מסוגלים להשפיע על העור ברמה עמוקה יותר מאשר חומצות פילינג.


אם הפרידות יוצאות דופן אלה נמשכים יותר מ-12 שבועות, סביר שיש בהם מרכיב שאינו תואם לעור שלך ושאתה לא עובר טיהור עור.

מה עוזר טיהור העור?

אם אתה כבר לוקח מבט ארוך קשה על העור שלך (ואת שגרת טיפוח העור) ולחשוב סביר כי העור שלך הוא רק מטהר, הנה מה שאתה יכול לעשות.

אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות הוא להיות סבלנות-אני יודע, זה נשמע הרבה יותר קל מאשר לעשות, אבל על פי אנשי מקצוע, זה הדבר מספר אחד שאתה יכול לעשות. לנסות לזרז דברים על ידי שימוש בטיפולים ספוט ומסכות פלסטלינה יכול למעשה לגרום לגירוי, תוך שימוש בהתקדמות העור.

עם זאת, זה לא אומר שאין מרכיבים של טיפוח העור פחית לעזור לעור שלך! כמו העור שלך טיהור, זה עלול להרגיש קצת יותר מודלק מאשר מרכיבים רגילים כגון ניאסינמיד, pentthenol, ו Centenella asiatica עבודה פלאים כדי לעזור להרגיע את הדלקת, הפחתת אדמומיות והבטחת העור שלך נשאר בריא במהלך תהליך לא נוח זה.

La Mer the hydrating maskלה מר מסכת הפנים המחלחלת
עשיר במרכיבים מרגיעים בעור ותמצית אצות ייחודי של לה מר, מסכה זו מושלמת לתת לעור שלך חיזוק לחות.

לחות, טיפולים מרגיעים כמו מסכות גיליון יכול לעבוד דרך ארוכה כדי להפחית באופן זמני האדמומיות ולתת לעור שלך דחיפה חיונית-כל דבר אשר לחות ומרגיע הוא מושלם לעזור לעור שלך במהלך תקופת התאמה לא נוחה זו.

עוד מפתח מרכזי לתמוך בעור שלך ואת עצמך הוא לא לכלך את השגרה יותר מדי במהלך התהליך הזה-וזה נכון במיוחד אם אתה בעבה של הצגת מוצר retinol שלך שגרה.

כמו גם שעוברים בתהליך טיהור העור, תאי העור שלכם למעשה מושפעים ומסודרים מחדש ברמה מיקרוסקופית. זה מוביל לתופעות הלוואי הנפוצות של רגישות יתר, יובש, עור פילינג.

הוספת יותר הפעלה בתערובת זו היא מתכון לאסון-להיות בצד הבטוח, מחכה לעור שלך מחזור מלא דרך כל טיהור היא הדרך ללכת לפני הוספת פעילויות אחרות לשגרת היופי שלך, כגון ויטמין C.

השורה התחתונה? טיהור העור לא בהכרח משהו לפחד או אפילו משהו שנמשך לנצח-עם הטיפים הנכונים, העור שלך יעבור דרך טיהור העור בסדר גמור ובטווח הארוך, יהיה שווה את זה לגמרי!

אם אתם עדיין מנסים ליצור שגרת טיפוח העור מלכתחילה, נסו בחידון העור שלנו. תקבל שגרת טיפוח העור וטיפוח העור שלך כדי לעזור לך לקבל את עצמך ענייני יופי לפי הסדר!

Beauty Affairs Skin Quiz

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום