מהי מעטפת החומצה שלך ולמה זה חשוב

מעטפת החומצה היא חלק חיוני מהעור שלך, אבל אם לא שמעתם עליה בעבר, אל דאגה - אולי שמעתם גם את המכונה מחסום הלחות או מחסום העור. למעטפת החומצה יש תפקיד מכריע בבריאות הכללית של העור שלך. הנה כל מה שאתה צריך לדעת על מה מחסום הלחות של העור שלך עושה וכיצד הוא עוזר לשמור על מראה העור שלך מדהים! 

מהו מעטפת החומצה של העור?

באופן פשוט, מעטפת החומצה היא שכבה מעט חומצית של שכבה מעט חומצית של עורנו החיצונית. זה נקרא גם מחסום הלחות מכיוון שהוא עוזר לעור שלך להישאר לח ובריא - הנה איך.

מחסום הלחות מסייע לאפידרמיס לשמור על לחות כלשהי בעור, ומונע מה שנקרא איבוד מים טרנס-אפידרמי (TEWL). אתה יודע איך העור שלך מרגיש יבש במיוחד אחרי כמה שעות במטוס או בחלל ממוזג? זה נובע מ-TEWL - ואם זה קורה מספיק זמן, עלול לגרום נזק למעטפת החומצה. 

תפקיד מכריע נוסף של מעטפת החומצה הוא שזה לא רק עוזר לשמור על לחות - זה עוזר לשמור על לחות. זה ממלא תפקיד בעצירת חיידקים וזיהום גורמי אקנה מלהקים חנות על העור שלך, ומבטיח שהעור שלך מוגן מכל גורמי לחץ חיצוניים. 

מעל הכל, מעטפת החומצה רק מסייעת לתפקוד העור שלך כפי שהוא אמור לעזור - זה אומר שהעור שלך יכול לעזור להחלים, או להחלים כדי להפיק את המרב מכל טיפוח עור מדהים שאתה משתמש בו. 

עד כמה שמעטפת החומצה קריטית לעור בריא, רבים מאיתנו יכולים להזיק לו בטעות מעת לעת. זה קל יותר ממה שאתה חושב לעשות, ויכול לגרום לכמה סימנים ותסמינים שאנחנו לא תמיד יודעים שהם נגרמים על ידי נזק למעטפת החומצה!

declare stress balance anti-irritation serum image on white background

סרום נגד גירוי של Declaré | 85 דולר
סרום זה משתמש בכוחו של פנטנול כדי לסייע בשמירה על עור בריא וזוהר.

סימנים של מחסום לחות פגום

אם אחד מאלה מתאר את העור שלך כרגע, סביר להניח שמעטפת החומצה שלך זקוקה לעזרה כלשהי. אלו הם רק חלק מהרמזים בבואכם לדעת אם יש לכם מחסום לחות שנפגע. במקרים חמורים יותר, מעטפת חומצה פגומה יכולה להיות קשורה לדאגות עוריות כגון פסוריאזיס או אקזמה - דבר שאנו ממליצים לפנות לרופא המשפחה שלך לגביו. 

  • טיפוח העור צורב את העור
  • העור שלך נשטף בקלות באדום
  • פריצות לא מוסברות 
  • העור שלך מרגיש דקגוף ומגרד 
  • פתיתי עור גלויים

אין ספק שיש כאן חפיפה בין עור רגיש לעור מיובש, אבל יש סיבה לכך - עור רגיש ועור מיובש הם למעשה מצבים גרם על ידי מחסום לחות שנפגע. עם זאת, איך העור מגיע לנקודה זו מלכתחילה? 

lancome hydra zen nuit cream moisturiser product image on white background

Lancôme Hydra Zen Nuit מרגיע קרם לילה מטען | $102
מלאו את הסרמידים למשך הלילה עם קרם הלחות המזין הזה מ- Lancôme.

איך מעטפת החומצה משתבשת?

עד כמה שחלק זה של העור שלנו חשוב, הוא יכול בקלות להינזק עם הרגלי טיפוח שגויים. זו לא רשימה ממצה, אבל זו כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שאולי יש לך בעיות עם מחסום הלחות שלך!

ניקוי יתר של העור שלך

שטיפה מתמדת של העור, במיוחד עם חומרי ניקוי שפחות אידיאליים כמו סבון עלולה להזיק למעטפת החומצה שלך. הסרת הלחות והשמנים הטבעיים מהעור לעתים קרובות עם שטיפת יתר פוגעת בהדרגה את מחסום הלחות, ומשאירה את העור פגיע ליובש וגירוי.

פילינג יתר

זה סופר נפוץ. דמיינו את זה - זה עתה קיבלתם את הפילינג החדש שלכם ואתם לא יכולים לחכות לראות את התוצאות שהוא מבטיח, כמו עור נקי יותר והיפרפיגמנטציה דהויה. הפתרון? ברור להשתמש בו יום ולילה במשך השבועות הקרובים. 

האמת היא שזה מתכון למחסום לחות פגום. שימוש בתדירות גבוהה מדי של פילינגים כאשר אין מספיק עור מת לניקוי פירושו שהוא בעצם מקלף את מחסום הלחות - משהו שאמור להגן על העור מפני גירוי חיצוני!

שימוש במים חמים על הפנים שלך

השימוש במים חמים על הפנים שלך נופל באותו קו כמו שטיפת יתר, אבל הוא הרבה יותר נפוץ בחורף כשאנחנו עושים מקלחות חמות כדי לנסות להתחמם. כאשר אתה שוטף את הפנים שלך במים חמים מאוד, כל השומנים והשומנים נשטפים - כולל הליפידים הטבעיים המרכיבים את מעטפת החומצה. 

זה משאיר את העור פתוח לגירוי, בנוסף הוא לא יכול להחזיק בכמות המים שהוא צריך כדי להישאר בריא.

declare probiotic gentle cleanser product image on white background

תחליב ניקוי פרוביוטי עדין של Declaré | $69
חומר ניקוי עדין במיוחד זה מטאטא לכלוך ולכלוכים מבלי להפשיט את העור.

המרכיבים הטובים ביותר לטיפוח העור לשיקום מעטפת החומצה שלך

עכשיו, לאחר שכיסינו את הסימנים של מחסום לחות פגום ומה יכול לגרום לו, בואו נדבר על תיקון זה. החדשות הטובות הן שמעטפת החומצה יכולה לרפא ולהתחדש - אתה רק צריך להיות עדין עם העור שלך ולהשתמש במרכיבים הנכונים. 

אתה תרצה לטפח את העור שלך כמה שיותר - וזה אולי אומר שתצטרך לחתוך באופן זמני את כל המרכיבים הפעילים כמו חומצות פילינג ורטינול כדי לתת לעור שלך את הסיכוי הטוב ביותר להתאושש בחזרה. מרכיבים שצריך לחפש כדי לעזור לחדש את מחסום הלחות שלך כוללים: 

ניאצינמיד: אחת הסיבות לכך ש-ניאצינמיד הוא מרכיב כה פופולרי לטיפוח העור היא שיש לו יכולת מוכחת [_0127_0127_5_0][1][1_4][1_2][1_2][1_2][1_2][1_2][1_1_2][1_5_0'_1] של העור _0127_5_0] לעור בריא ושמח.

פנתנול: חבר נוסף ממשפחת ויטמין B (בדיוק כמו ניאצינמיד) פנטנול הוא מוצר חובה בכל הנוגע לריפוי מחסום העור. זה יעיל במניעת איבוד מים בעור, משפר את תפקוד העור הכללי ומחזק את הריפוי. 

סרמידים: רשימה זו תהיה לא להיות שלם ללא סרמידים! מולקולות מרפאות עור אלו ממלאות פערים כדי לחזק את מחסום הלחות של העור ולהדוף יובש לעור בריא ולח.

גליצרין: יש סיבה טובה לכך שזהו המרכיב העיקרי לטיפוח העור - גליצרין יעיל להפליא בשאיבת מים לתוך האפידרמיס, ממלא אותו מלא בהידרציה וממלא כל מים שאבדו.[5_0127]

שמנים צמחיים: חשוב על אלה כמילוי כל אחד משמני העור הטבעיים שאבדו; הם ירחיבו כל יובש, ובנוסף ינעלו כל לחות לעור. זה עובד כדי לשמור על העור זוהר ולהגביר את תהליך הריפוי הטבעי שלו כדי שמעטפת החומצה שלך תחזור לעבודה תוך זמן קצר! 

inika organic enriched rosehip oil product image on white background

שמן ורדים מועשר אורגני של איניקה | $39
נעל לחות לתוך העור שלך עם שמן ורדים אורגני מאושר זה מבית Inika Organic.

עדיין מחפשת את שגרת הטיפוח המושלמת שלך? נסה את חידון טיפוח העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz call to action image

מוצרים שהוזכרו:

 

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום