5 סיבות למה אתה צריך קרם הגנה כל השנה

אני יודע על מה אתה חושב - מזג האוויר נעשה קריר יותר, הימים מעט חשוכים יותר - הגיע הזמן להפסיק את קרם ההגנה שלי כי עכשיו הסתיו, נכון? לצערי לא.

יש ללבוש קרם הגנה כל השנה, במיוחד אם אתה מישהו שהחליט להתחיל את מסע האנטי-אייג'ינג שלו. ההתמסרות לקרם הגנה משתלמת ברצינות בטווח הארוך - ולא רק בכל הנוגע למראה העור שלך. שימוש נכון בקרם הגנה יכול לעזור להפחית את הסיכון לסרטן העור, משהו שאנו צריך שכדאי לדעת בחצי הכדור הדרומי.

הנה 5 הסיבות המובילות שלנו מדוע אתה צריך להמשיך ללבוש את קרם ההגנה שלך כל השנה!

1) חשיפת UV היא הגורם הראשון להזדקנות מוקדמת

כשזה מגיע להזדקנות, ישנם שני סוגים של גורמים שמשפיעים על איך העור שלך נראה. הראשון הם גורמים מהותיים, שמתייחסים בעיקר לגנים שלך. השני הם גורמים חיצוניים, המתייחסים לגורמי אורח חיים הקשורים להזדקנות; דוגמאות לכך כוללות עישון, חשיפה לאור אולטרה סגול וזיהום. 

הסיבה שניהם לגורמים אלו יש חשיבות בגלל שהגורמים החיצוניים בעצם מאיצים ומחמירים את הופעת הגורמים הפנימיים מהר יותר מהרגיל, מה שגורם לקמטים מציקים להופיע שנים לפני כן. 

והאשם הגרוע ביותר מבין השלושה? ניחשתם נכון - חשיפה לאור UV, או איך זה מתואר במחקרים רבים - קרינה אולטרה סגולה. ההערכה היא שחשיפה לאור UV אחראית ל-80% מההזדקנות החיצונית! לכן רבים אומרים שהקרם האנטי-אייג'ינג הטוב ביותר שתוכלו לקנות הוא למעשה קרם הגנה - שימוש בכמות הנכונה של קרם הגנה מדי יום היא הדרך הטובה ביותר למנוע נזקי שמש, מה שגורם לסימני הזדקנות מוקדמים לצוץ.

Declaré Sun Sensitive Anti-Wrinkle Sun Cream SPF30 product image on white backgroundקרם הגנה נגד קמטים של Declaré Sun Sensitive SPF 30 | 89 דולר
קרם SPF 30 זה מבית Declaré חוסם 97% מקרני ה-UV להגנה יעילה מחשיפה ל-UV.

2) קרני UV קיימות כל השנה

ישנם שני (טכנית שלושה) סוגים של קרני UV שכדאי לשים לב אליהם - UVA, UVB ו-UVC. קרני UVC למעשה אינן מסוגלות להגיע אל פני כדור הארץ, ולכן אינן מדאיגות במיוחד את העור שלנו. עם זאת, אלו השניים האחרים שעלינו לדעת עליהם - במיוחד UVA. 

דרך קלה לזכור את ההבדל בין קרני UVA ו-UVB היא לחשוב על קרני UVA כקרני ה'מזדקנות' בעוד שקרני ה-UVB הן הקרניים ה'בוערות'. לקרני UVB אורך גל קצר יותר והן נחסמות בקלות על ידי זכוכית.

אלה שאתה צריך להיזהר מהן הן קרני UVA - יש להן אורך גל ארוך יותר, והן יכולות למעשה לעבור דרך חלונות וזכוכית המכונית אל העור שלך. אלו הם אחראים לנזק בצילום (הדרך המדעית להתייחס לנזק שנגרם על ידי UV על העור]1_7).[5_0

קרני UVA הן גם נוכחות בכל ימות השנה - מה שאומר שהסיכון שלך לחטוף נזקי שמש ביום הוא יחסית לנזקי שמש בחורף יום קיץ שטוף שמש. אז טפח על קרם ההגנה הזה!

Dr Irena Eris Lumissima Brightening & Anti-Aging Day Cream SPF20 product image on white backgroundד"ר אירנה אריס לומיסימה מבהירה & קרם יום אנטי אייג'ינג SPF 20 | $129
קרמי לחות עם SPF מושלמים להגנה על העור מפני השמש - רק הקפידו למרוח מספיק, בסביבות ¼ כפית או 2 אורכי אצבעות!

3) קרני UV יכולות לעבור דרך עננים

האם ידעת שזה מיתוס שאתה לא צריך קרם הגנה ביום מעונן? בסביבות 80% מקרינת ה-UV עדיין יכולה להגיע לפני השטח של כדור הארץ ביום מעונן - וזה אומר ש-80% מהקרניים האלה מגיעות לעור שלך אם אתה מבלה בחוץ. 

קרני UVA במיוחד מסוגלות לעבור דרך כיסוי עננים, ולכן חיוני להגן על העור שלך על ידי שימוש בקרם הגנה - אפילו במזג אוויר מעונן! למעשה, מחקרים מסוימים מצאו שחשיפה לקרני UVA מוגברת עם כיסוי עננים, מה שמגביר את הפוטנציאל לנזקי שמש.[5_0127_

La Prairie Skin Caviar Essence-in-Foundation SPF25 Product image on white backgroundLa Prairie Skin Caviar Essence-in-Foundation SPF 25 | 360 דולר
שכבת איפור עם SPF מעל קרם ההגנה האהוב עליך לפנים היא דרך מצוינת להבטיח שהעור שלך מוגן מפני השמש.

4) שלג יכול לגרום גם לכוויות שמש!

אם אתם מתכננים חופשות חורף בקרוב, אל תשכחו לארוז את קרם ההגנה שלכם. בעוד שרבים מאיתנו מקשרים כוויות שמש למזג אוויר קיץ נוח, זה לא תמיד המקרה. חובבי ספורט חורף יזדקקו לקרם הגנה מכמה סיבות - ראשית, הימצאות בגובה רב יותר על הר מגבירה את החשיפה לשמש שלך לקרני UV מזיקות. 

בממוצע, עבור כל עלייה של 1,000 מ' בגובה, קרינת השמש עולהקרינת השמש עולה[_0127_1% - כלומר יותר בגובה פני הים - כלומר חשיפה גבוהה יותר בגובה פני הים קרני UV מהרגיל. שנית, השלג יכול למעשה לשקף קרני UV בצורה יעילה הרבה יותר מאשר משטחים אחרים, ולהגדיל את הסיכויים שלך לכווית שמש ולנזקי שמש - אז הקפד לכלול קרם הגנה ברשימת האריזה לבריחה בחורף!

Declaré Sun Sensitive Anti-Wrinkle Sun Cream SPF50 product image on white backgroundקרם הגנה נגד קמטים של Declaré Sun Sensitive SPF 50 | 89 דולר
SPF 50 זה מבית Declaré חוסם 98% מקרני ה-UV כדי להגן על העור מפני קרני UV הפוגעות בקולגן.

5) אתה משתמש בטיפוח עור המרגיש את העור שלך

בכל הנוגע לאנטי-אייג'ינג, ישנם שני שחקנים מרכזיים שיש להם תופעת לוואי נוספת של הפיכת העור שלך עוד רגישים לשמש - כלומר, רטינול ו-AHAs. בגלל האופן שבו מרכיבים סופר חזקים אלה משפיעים על העור, הם משאירים אותו פגיע מעט יותר מהרגיל להשפעות השמש

הנה הסיבה שזה חשוב - הרבה מהיתרונות שאתה מקבל ממרכיבי טיפוח העור האלה בעצם נמחקים אם אתה חושף את העור שלך לשמש שוב ושוב ללא הגנה מספקת מפני השמש! למעשה, אתה שוטף את כל העבודה הקשה שלך ומחבל בעצמך בכך שאתה לא משתמש בקרם הגנה מדי יום - אתה לא רוצה להיות האדם הזה!

La Mer The Soft Fluid Long Wear Foundation SPF20 product image on white backgroundLa Mer The Soft Fluid Long Wear Foundation SPF 20 | $200
שכבו את הבסיס הקל במיוחד הזה, חוסם קרני UV, מעל קרם ההגנה שלכם לחיזוק SPF.

קרם הגנה הוא מרכיב חיוני שאמור לבוא באופן טבעי כמו צחצוח שיניים בבוקר - אנו מקווים שעם 5 הסיבות שלנו ללבוש קרם הגנה כל השנה, תפסיק לדלג על שלב היופי החיוני הזה!

עדיין מחפש את ה-SPF החדש האהוב עליך? נסה את חידון טיפוח העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz
מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום